onsdag 27 augusti 2014

Ingen rubrik




Om jag skulle möta en Ande i en flaska, så skulle en av min önskningar vara; ALDRIG mer Migrän eller huvudvärk. Åh, jag skulle leva gott på den önskningen. För det är inte roligt nu. Som ett ständigt skruvstäd runt huvudet. Som sakta skruvas åt. Varvas med dunkande, pulserande så fort jag böjer mig eller anstränger mig. Illamående som kommer och går. Känslighet för ljus, ljud, lukt.

Sedan en vecka tillbaka, så har jag varit migränfri i EN dag. Måndags. Och tur var väl det, för det var då jag var bjuden på "Vikariefest" som tack för sommarens jobb. Väl där tog jag två pytteglas vitt vin, sedan var det kört. Bang bang.

Jag vet att det låter fruktansvärt, men ibland önskar jag nästan att jag hade en (godartad) knöl i skallen. För då skulle jag förstå. Och så kunde de få operera bort den. Men nu så stångar jag mig vidare och det enda som märks på mig, är att jag får "migränrynkan" mellan ögonbrynen. Som märks utanpå, alltså.

I dag fick jag i alla fall min fina sommarlön. Jag betalade snuskigt mycket i räkningar, en höskuld, hämtade ut ett paket med REA-kläder, och handlade trästolpar till hästhagen. Tänk att det kan kännas "lyxigt" att kunna köpa trästolpar?

Nä. Nu lämnar jag detta skrivande för idag. Får kämpa för varenda liten formulering, för skallen vill inte vara med. Jag ska istället se efter om jag fått nåt mejl av läraren från Religionskursen i vintras. Jag har nämligen blivit "omregistrerad" och ska läsa in de poäng som fattas, innan jag kan få CSN igen. Detta innebär att jag får göra om arbeten i Hinduismen, Islam, Buddhismen bland andra. Jippie...eller kanske inte. Jaja. Bara det ordnar sig.

Kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar