måndag 29 september 2014

När jag blir stor...

Vad ska du bli när du blir stor? Ja, den frågan har man väl fått fundera över ibland ända sedan man började prata. Och svaren har varit många och olika...

- Skolfröken (ville jag bli när jag var 6-10 års åldern)
- Veterinär (velat av och till)
- Ridlärare (ville bli 10-16 års åldern)
- Journalist ( 15-25 år)
- Egen förtagare inom häst, hund och människohälsa (velat av och till)
- Författare (drömmer om ibland)
- Polis, hundförare (haft funderingar)

Det som slår mig idag, är att jag velat (och vill) jobba med den djupare biten av "bry sig om". Människa eller djur. Eller båda. Så jag tror absolut att jag är på rätt väg nu.

I dag hade vi en spännande dag på utbildningen. Vi fick träffa folk från olika arbetsplatser inom psykisk ohälsa och fråga ut dem, med frågor som vi ville veta svaret på. Det var sjuksköterskor och mentalskötare från olika psykiatriska avdelningar (öppenvård och slutna avdelningar), rättspsyk, kriminalvården, rehabilitering osv.

Det var jättespännande! Känner att jag skulle vilja vara en vecka på alla de ställena för att få nosa på lite vad det innebär. För nu när man tänker på att utbildningen inkluderar 2st á 5 veckors praktik, på 2 olika ställen, så är jag nästan rädd att missa nåt intressant. Men det kanske klarnar närmre praktiken, vad man vill. 

Nåja. Resten av denna veckan så ska jag plugga på hemmaplan. Uppsatsen om schizofreni-sjuka-tanten ska vara inlämnad senast fredag. Så det blir åtskilliga timmar framför datorn denna vecka.

Från läraren som ska bedöma religionsuppgifterna har jag inte hört mer. Tiden för att få retroaktiv CSN, gick ut idag. Så nu får jag bara från och med den dagen då poängen registreras hos CSN. Surt. Jäkligt surt. Som jag har slitit för att jag skulle hinna få retroaktivt, men så hade läraren "mycket annat för sig", så det sket sig. Grrrr...

Får tänka på det dr jättebraiga jobbet jag ska ha i framtiden, med fiiiin lön och alla möjligheter :-)

Nä. Nu orkar ögonen inte blinka snart. Varit vaken sedan 05.30 och det känns...

Nattinatti o kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar