söndag 28 februari 2016

Mys, jägarfläsk och psykopater




I fredags var jag och dottern och hälsade på den nya skola som hon ska börja på, efter sportlovet. Det kändes jättebra och för först gången på ett tag så lyste hela ungen upp <3 Samtidigt ångrar jag mig för att inte ha gjort detta förut. Men det är inte lätt att vara mamma alla gånger...

Sedan åkte hon med mormor och min moster till Hälsingland. De skulle titta till min mormors gamla Torp, som var min mormor smultronställe på jorden, när hon levde. Så de har förhoppningsvis haft det gott i helgen.

Jag och sambon har haft det lugnt. På fredagkväll fick jag en bukett rosor -bara sådär! Han an om han vill, min älskling. Sedan fortsatte vi med hästmys i vårsolen igår, åkte ut en sväng i skogen för att kolla djur, men såg inte ens en ekorre. Lite spår såg vi i alla fall. Sen stannade vi på en bergsknalle och käkade jägarfläsk och drack en light-cola. Mysigt. Lördagen avslutades med 3-rätters och en norsk kriminalfilm.



Idag bidde det en rejäl sovmorgon och nyss en hundprommis. Har lovat mig själv att gå minst en promenad/ dag. Dels för vikten/kroppen men också för knoppen.

Nu ska vi pusta lite efter hundprommisen, invänta flickebarnet och sedan åka till hästarna. Hoppas att helgen slutar lika odramatiskt om den hittills varit. Så skönt med bara lugn och ro. Det enda av spänning har varit min kvällslektyr, som ligger på nattduksbordet och som jag läser nåt kapitel varje dag. Kurslitteraturen just nu...



Nä. Nu ska jag leka lite med mobiltelefonen.

Kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar