lördag 26 juli 2014

Ut i björnskogen...kanske?



Jisses vad lat jag har blivit med att skriva här... Men de senaste veckorna har mitt fokus legat på jobb, medicin-inställning och att stå ut i värmen. Eller hettan.

Eftersom jag varvar någon dag (jobb) med nätterna, så blir det lite knivigt att ställa in "piggelin-medicinen" då.

Känner jag någon förbättring? Ja, jag gör ju det. Mindre Migrän-anfall (som jag måste medicinera). Jag är också piggare. Har mer motivation för saker. Får inte hjärtklappning lika lätt. Inte blodsockerfall heller. Men det är många pusselbitar som ska på plats.

Jag blev antagen till 2 kurser på Mittuniversitetet, till hösten! Psykologi (äntligen!) och Litteraturvetenskap. Tackat ja, så vi får se hur allt löser sig. Tänker inte söka studielån igen. Livrädd för fler återbetalningsskulder och skit. Tänker leva på studiebidrag och en lösning som än är lite...hemlig.

Jobb i all ära, men denna helg är jag ledig. Och sambon påbörjar sin sista semestervecka. Vad har v gjort? Inte mycket. Funderar seriöst på att packa in hundar, minitält, kylväska och ta oss ut i björnskogen ikväll. Känns lika lockande som skrämmande. Jag VET att jag kommer att skita ner sovsäcken, om jag vaknar av att hundarna morrar eller att det prasslar utanför tältet!

Får se vad det blir. Ska diska nu. Iklädd BH och trosa. Det går inte att ha på sig ytterligare en tråd på kroppen i denna hetta...


Ha det bäst och kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar