onsdag 13 augusti 2014

Det går troll



Det går troll i mitt bloggande. Efter vissa olika missöden genom åren, så vill inte den här sidan riktigt vara med. Tänkt byta bloggsida, men det vill inte heller med sig. Tur att man är tjurig.

Hade ju så storstilat tänkt blogga flitigt genom min resa från "sjuk" i hypo 2 (hypotyreios som inte syns i de vanliga proverna) till att faktiskt bli människa igen. Men vips så har nu snart 2 månader gått, med medicinering och saker händer! Men utan större dokumentation här...

Jag har minskat 3-4 cm runt armar, midja, lår och hals. Dubbelhakan är nästan helt borta. Notera att detta är UTAN ATT ÄNDRA KOST och MOTION!!!

Vissa byxor sitter löst över lår och vader. Skor är inte lika trånga längre. Jag får till och med knäppa in ett hål på sandaler.

Men mycket återstår. Ojojoj, ja. Magen är under all kritik. Den morrar, ylar och ställer till med fler överraskningar än vad jag behöver, hm. Migränen finns där, men mindre än tidigare. Jag är något piggare i skallen och mer optimistisk till livet. Ibland kan jag komma på mig att "Oj, jag har inte velat gå och gömma mig i ett ide, på flera dagar!".

Läkaren har nu ordinerat mig att dubbla dosen levaxin och invänta resultat. Sedan att jag provar 5:2 metoden igen. Sist jag gjorde det så mådde jag ganska bra, men viktminskningen uteblev.

Det händer lite roliga grejer nu och det är både spännande och pirrigt. Jag kom in på en helt otrolig utbildning, som är 2 årig. " Psykisk ohälsa, särskild problematik", som ger en bra chans till intressant jobb efteråt. Utbildningen gräver mycket i olika psykiska tillstånd och sjukdomar. Även missbruk. Och kriminologi. Så efteråt ska man kunna jobba med missbrukare, ungdomar som haft det tufft (på grund av eget eller föräldrars missbruk), psykisk ohälsa osv.

Så nu väntar jag bara på besked om studielån. Som jag egentligen inte ville söka, men inser att det förmodligen är nödvändigt för att innan 40 års ålder få en anställning någonstanns.

Studiedagarna ser ut att bli bra och ofta korta. Jag kommer att få pendla till Sundsvall, men det blir nog bra. Väl där så hinner jag ju handla lite innan jag åker hem igen. Och göra ärenden. Så jag får känna mig lite mer självständig och nyttig, än om jag bara "går hemma".

Jag blir alldeles pirrig i magen när jag tänker på att börja i skolan igen. Det blir ju något helt annat än att gå i onepiecen här hemma och ha flottigt hår. Kul!

Nä. Nu ska jag nog smattra igång ett avsnitt av "Sons of Anarchy" som är den senaste serien jag fastnat för. Bara sett 5 avsnitt än, så det finns en hel del motorcykelåkande och slagsmål kvar att se...

Kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar