måndag 25 augusti 2014

Huvet i sanden o sånt



Sitter och snaskar på en Piggelin. Min stora last sedan ett par veckor tillbaka. Funderar än hit och än dit. I efterdyningarna av 4 dygns migrän, så är det ganska skönt att fundilera. Tankarna far så "lätt" på nåt vis. Fastnar inte i smärta, dunkande och blixtrar i skallen. För att inte tala om att försöka tänka vettigt, då jag tagit en migräntablett. Ujuj. Då är jag någonstanns mellan "hög och låg" och hjärnan stänger liksom av för intryck.

I kväll ska jag på fest! Hur ofta blir JAG bjuden på fest nuförtiden? Tja, förmodligen på grund av ovan beskrivning av hur jag blir på 9 av 10 fester. Men nu blir det "Tackfest" för de som jobbad som sommarvikarier på 2 arbetsplatser. Trevligt! Och kul att komma ut på något annat, för omväxlings skull. Måste ju träna mig på att vara social inför skolan i nästa vecka också...

Apropå skolan... Har mejlat CSN, studievägledare, kursansvarige (på Religionskursen) om hur jag ska läsa in 18 p bästa (och enklaste) sätt. Det verkar vara hur vanligt som helst att studenter gör det, när man googlar runt. Men jag har inte fått något "enkelt" svar i mejlen.

Jag har känt mig helt knäckt i helgen över detta. Jag tyckte och trodde att en stor del av framtiden var utstakad. Men så sattes allt i gungning i fredags. Ekonomin kraschade, mitt mående likaså. Och som ett brev på posten så även migränen. å jag har varit sur och tvär hela helgen. Fräst som en katta. Sagt vad jag tycker och tänker (kanske är bra?) och hävt ur mig saker som legat och bubblat. Bra eller dåligt? Vet ej.

Soffa blev det ingen i helgen. Och nu tänker jag inte säga nåt mer heller. Varken om det eller om framtida boende, ev framtida barn eller nåt annat som blivit "minerat" här hemma. Nä, jag ska försöka fokusera på nuet och lägga energi på det. Stoppa huvudet i sanden när jag får bebislängtan, klänypa på näsan när jag sitter i soffan och vara i Torpet när jag kan, för att få lantkänslan. För det är svårt att vara två, när man är ensam om att drömma...

Nä. Nu en dusch. Sedan ställa mig i garderoben och dumglo. Klä mig i nåt som knakar i sömmarna, eller nåt i elefantstorlek? That´s the question...

Festfin?


Kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar