torsdag 7 april 2016

Tankar



Har en energi-kollaps idag. Och igår. Dottern var hemma från skolan igår, för att hon hade så ont i magen på förmiddagen att hon gick dubbelvikt. Så jag sov igen en massa timmar igår.. Och har så även gjort idag. Så nu är jag migränfri. Skönt...

I morgon bli det praktik igen. Och på Lördag. På måndag är det "halvtidsbedömning" och då kommer våran lärare ut oh ska se och höra hur det går på avdelningen. Nåt formulär ska också fyllas i och det där är lite pirrigt...

Känner mig lite "off" nu när jag haft migrän så mycket på slutet. Det tillsammans med all tid jag lägger ner på praktik, resor osv blir mycket för min utbrända hjärna. Men samtidigt så ser jag inte att jag kan göra på något annat vis heller. Jag kan inte stänga in mig, ha pyjamas på mig dygnet runt och bara sova. Bara göra sånt som jag tycker är kul! Det skulle inte gå! För även om jag i grunden är "utbränd" och detta ger mig såna här "dippar" ibland, så måste ju livet fungera. Hade jag varit miljardär och kunnat delegera ut allt, så hade jag kunnat åka på retreat efter retreat och ladda batterierna. Men nu får jag göra det bästa av situationen.

Jag är på ett vis livrädd för vad som väntar efter utbildningen. Ut i verkligheten igen. Kraven. Och förväntningarna som jag har på mig själv, att faktiskt skaffa mig ett bra jobb efter att ha tagit studielån och lagt ner 3 år på studier. Det jag är rädd för är; orkar jag? Klarar jag av det? Är jag verkligen kapabel till det? Eller är jag en liten lort ( i en stor kropp) som kommer att ramla ihop i en rykande hög och bli sjuk "på riktigt"? Skjuter jag upp mitt dåliga mående, eller är jag på rätt väg med min strategi, att hela tiden försöka och ändå tillåta mig att återhämta mig?

Nä, nu är det färdigoroat. Ska äta korv o makaroner. Sedan krypa under en filt på soffan.

Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar