tisdag 5 april 2016

T som i Trött



Tänker bara skriva några rader. Jag är så förbaskat trött så att jag skulle kunna somna stående. Kommer ihåg att det var likadant förra praktiken, eftersom det blir så många nya intryck osv.

Nu har jag 1,5-2 timmars restid TILL praktikplatsen och likadant hem. 6-7 timmars praktik på avdelningen och sedan 1,5-2 timmars restid hem igen. Allt som allt ca 12 timmar/dagen. Plussa på migrän på det. Och en mage om pajar varannan dag.

Tur att det är intressant och lärorikt på praktiken, annars skulle jag aldrig ha orkat.

Jag är placerad på en psykosavdelning, en liten "avdelning på avdelningen" som fungerar som ett Krishem. Dit kommer de nyinsjuknade eller de patienter som behöver läggas in för en "ny" psykos etc. Intressant avdelning och så mycket mer törs jag inte säga.


Nu i veckan ska jag få ta prover. Det är ju ett år sedan vi lärd oss det på utbildningen, men sånt där måste man öva på regelbundet för att hålla igång. Jag har hittills varit med och plockat i ordning remisser, kanyler, rör osv. Stasat på överarmen och sprungit på labb med blod. Men själva "stickandet" är kvar. Både spännande och läskigt.


Nä, nu ska jag "operera" bort ett nageltrång på dottern. Sedan sova. Hoppas hoppas att jag kan få en migränfri dag i morgon, i så fall första på en vecka...

Kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar