torsdag 24 mars 2016

Ett inlägg som "sticks"



Om jag vore starkt kristet religiös, så skulle jag ta det so ett tecken från Jesus själv; Törnekrona. Eller i mott fall; migrän from hell. Fast den syns inte, blöder inte och inte gör någon korstecken när de ser mig heller.

Migränen kom tillbaka med full kraft idag. När jag klarat webtentan igår, som det liksom smygande. När jag vaknade i morse så fanns den där på höger sida om pannan, övanför örat och ner hela vägen till skulderbladet. Höger öga hänger. Hjärnan är grötig en tankarna snurrar på. Snubblar liksom över sig själv.

Har slut på migräntabletter. Klantigt av mig, jag vet. Men de har börjat sälja på apoteket, receptfritt. Så jag åkte iväg för att köpa. Slut. Köpte en annan sort, som man inte ska blanda med treo. Så antingen väntar jag någon timme till innan jag provar den, eller så tar jag sista migränsprutan. Uff. Om man bara slapp denna pina! Ta och skicka denna migränskit på någon ond människa, så att denne blir lika utslagen som mig och inte "orkar" göra några onda gärningar! Hm, det var inte kristendom, det var nog mer voodo-tänkande...



Påsk är det i alla fall nu. Eller ska vara. Påskgardinerna är uppe, skinkan inköpt och godis-äggen fyllda. Eller VAR fyllda. Jag nallade ur mitt igår kväll och pajade magen, så klart. Påskdukarna hänger över en stol och väntar på att bli strykta. Dammsugaren står framme och väntar på att få jobba. Men jag orkar inte.

Men jag orkade i alla fall ringa till min praktikplats idag! Fastän jag är lite "feg" med att ringa sånt. Tycker det är lite...obekvämt. Vet att man ska låta självsäker, men ödmjuk. Tycker att jag låter som en hes 15-åring som snubblar på orden och blir torr i munnen. Men idag fick jag öva och först prata med en sköterska på praktikplatsen, och sedan ringa upp och prata med en annan. Jättetrevliga och har jag tur så får jag följa med på utbildning" redan nästa vecka!

Jag är inte lika "nervös" inför denna praktik som jag var inför de 5 v på Rättspsyk. Mest pirrig och förväntansfull. Det ska bli så intressant att få lyssna på psykiatriska termer, se erfaren personal jobba med de sjuka patienter som verkligen behöver all hjälp de kan få. Förhoppningsvis lära sig ett och annat...

Nä. Nu spruta. Kan inte sitta här och hålla för ena ögat. Och till och med att sova är en pina när det gör så här ont. Så varför i helsike sitter jag här då? Ja... Vad ska jag göra? Är ju så äckligt van den här smärtan också. Men så här många sprutor har jag aldrig tagit så här ofta någon gång tidigare. 3 på en vecka. Men det är ju liksom "skov" jag kommer in i av denna skitmigrän. Gäller att "bryta" ett sånt skov.



Nu dags för en shot.

Kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar