fredag 4 mars 2016

Bland sjuklingar

Då har dottern gått sin sista skoldag på "den gamla skolan". Det kändes lite vemodigt, tyckte hon. Jag förstår det. Men hon flyttar ju inte och säkert kommer flera i hennes gamla klass att börja i den nya skolan redan till hösten. Så det blir nog bra.

I dag var det friluftsdag för henne, men hon fick magsjuka vid frukostbordet. Så hon ligger nerbäddad nu. Sambon har fått Influensan, som han lyckas mota tillbaka vid utbrottet hela tiden. Så han orkar jobba, men kollapsar när han kommer hem. Så jag känner mig ganska så "pigg". Trots en migrän som står och "knackar på" varje dag. Oftast stannar den vid steg 1-2 och jag orkar med allt som måste göras. Tur det...

I dag har jag spikat upp lite tavlor här i huset. Både kul och fint :-) Har dock dåligt samvete över de flyttkartonger som fortfarande är ouppackade, kaoset i källaren osv. Men jag är ju inte er än en människa. Som dessutom har heltidsstudier, "svår kronisk migrän", sköldkörtelproblematik, motar depressioner OCH "bantar" med Viktväktarna. Då får det stå ouppackade flyttkartonger.

Jag har satt mitt första "mål"i vikten, att när jag kommit ner på "2-siffrigt" så ska jag upp på hästryggen. Aktivt! Då ska ynglingen utbildas till en trevlig allroundhäst för både mig och dottern.

Och för varje 5-kilo jag går ner, ska jag fira med nya kläder. Observera att jag INTE är en märkes-snobb som handlar jeans för tusenlapp och jacka för tusenlappar, utan ett REA-paket från Ellos för 500:-
Eller kanske en klippning, hårfärg eller annat. Motivation som gör det värt att kämpa...

Oj. Nu utvecklades magsjukan åt fel håll. Måste gå.

Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar