onsdag 4 maj 2016

Byxspräckaredagen



Det är faktiskt vår ute! Efter vad som känts som en evighetslång höstblaskvårvinter. Så skönt!  Dt är nästa så där skönt "ordnat" med saker nu, så att jag tror att jag har anledning att bli skraj för att någon ska rycka undan mattan från fötterna på mig. Törs liksom inte räkna upp de saker som känns bra, för då blir det väl nåt jävulskap...

Spräckte faktiskt mina nyaste byxor idag. 249:- åt skogen. Jag skulle hoppa över en bäck "ritch". Det blev ett litet hål. Sen skulle jag huka mig för att knäppa ett kort på dottern "ratch". Hålet blev en reva. Glömde bort den och åkte till hästarna. Svartmönstrade yxor och vita trosor under, som lyste upp hela bakens reva. Kom hem, skulle hänga tvätt. Böjde mig framåt och då "fillebombombom" så vart det liksom bara ett höftskynke kvar av byxorna. Suck.

Men annars har det varit en rätt så produktiv dag. Pluggat "stigmatisering och schizofreni" med kurskompisen som kom med sin hund. Gått hundpromenad. Redan ätit middag. Tvättat. Rullat in höbal till hästarna. Pussat mule. Spräckt byxa*3.

Nu funderar jag på o jag ska vila, titta på någon skräckis, läsa eller ta itu med marsvinets päls. Kan inte bestämma mig riktigt...

Får se vad det blir.

Kramisar!

1 kommentar:

  1. Haha. Har läst detta inlägg flera gånger, å förlåt mig men garvar varenda gång när jag läser om byxorna. Synd på dom men du skriver ju så jäkla roligt ��

    SvaraRadera