måndag 26 juni 2017

Bakslag



Så klart att den här migränmedicinen skulle ha en baksida, det kunde man ju ge sig den på. Som med det mesta så är det väl ett steg fram och två steg bakåt. Då tar det ett tag att få resultat, suck.

Har nu haft migrän sedan i förrgår. Som kommit och gått. Höjde dosen på "epilepsimedicinen" i går morse, men känner ingen positiv förändring. Bara seg i huvudet och att migränen hänger sig kvar som en elak grävling i skallen.

Vill och kan inte ta "akutpiller" mot migrän för ofta och tar dem bara när smärtan blir högre än en 7 (på 10 gradig skala) och håller i sig. Tog en i förrgår och en nyss. Hoppas det släpper snart och att nya medicineringen börjar fungera snart. Positivt.

Det var det.

Kommer att tråka på denna blogg ganska ihärdigt med migrän och mediciner framöver, eftersom jag ska dokumentera hur det går. Skriver jag i ett löst block så slarvar jag bara bort det...

Nu önskar jag bara att bli migränfri under resten av semestern och att få lite värme och sol på kroppen. Kunna vara i Torpet och fixa lite. Har ju en hel del som ska grejas där är det tänkt. Fixa trätrappen, övervåningen, utrymme för torrtoalett, stallet osv... En liten mini gärdesgård skulle jag också vilja prova att göra. Så nu fattas bara lite sol och värme. Och migränfria dagar...



Kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar