fredag 13 februari 2015

50 nyanser av skogstokig...



Jag är besatt. Det känns nästan så alla fall. Känns skitlöjligt och underbart på en och samma gång, men jag blir TOKIG snart.

Jag MÅSTE få se filmen "Fifty shades of Grey" snart! Eller NU! Helst igår!

Kalla det tantsnusk eller vad du vill, men detta är en sån perfekt story so får en att skratta, gråta, bli arg, biter på naglarna och...ja: nästan får en att vilja bli bunden i sängkammaren. Nästan!

Jag läste ut den första boken på 2 dagar. Jag hade med mig den på toaletten, vid middagsbordet, i sängen och kunde helt enkelt inte sluta att läsa den. Den var magisk.

Storyn låter väl nästan som vilken "Harlequin"-bok som hest; Studerande oskuld träffar stenrik snygg företagspamp. Tycke uppstår. Han bjuder ut, skämmer bort, överröser med presenter och älskar henne till månen och tillbaka...

Men det kommer mer.

Om en "vanlig" tantsnuskbok kan liknas med en liten cheeseburgare för 10 kr, så är denna berättelse en Macdubbel-Mac-Mac-med extra allt-och plusmeny.

För mellan alla presenter, utbjudningar, flashiga helikopterturer som denna "Mr Grey" bjuder sin oskuld på, så bär han på en mörk hemlighet. En hemlighet som blandas av åtrå, passion, tillit och handbojor. Ögonbindlar, piskor, isbitar och rep. Och för att "oskulden" ska få tillträde till hans hjärta, måste hon lära sig "leka" på hans sätt...

Jaa..medans jag läser på den ena Facebook-statusen efter den andra att vänner har sett filmen (som släpptes igår på Bio-förhand), så blir jag galen! Gah!

I morgon är det Alla Hjärtans dag. Min sambo har lämnat in bilen på verkstad över helgen. Till närmaste bio är det mil. Kollektivtrafiken går snålt på helgerna. Så jag blir hemma. Suck.

Aldrig har jag längtat så mycket efter en film om nu. Helt knäppt. Galet. Blir snart grå i ansiktet.

Nä, nu ska jag plugga lite, steka fläsk och glo på några tråkiga spöken. Ingen film kommer att vara bra förrän jag fått se "Fifty shades of Grey..."

Kramisar!

2 kommentarer:

  1. Ska du sitta i en sån där speciell biostol då? Ha ha. Ja Charles Dickens sa ju "let them cry, let them laugh... osv. Ge publiken vad den vill ha helt enkelt. Inget fel i det. Vad händer här då? Jag läser "Mannen som slutade ljuga om T Quick, Pluto skjuter duvor hos bondgrannen och jag drar i stallet. Romaaantiskt. =)

    SvaraRadera
  2. Mys det med ju ;-) I stallet känner jag mig som mest "kärleksfull" fast inte på "Det" viset. Trots att man binder, betslar och har ed en piska när man umgås med sina älsklingar. Fyrbenta...

    SvaraRadera