tisdag 10 februari 2015

Vägval o migrän



Jag börjar förstå att folk år med sekter och religiösa grupper. På ett vis. Eller ganska många... Tänk att någon ANNAN (Gud eller en skrift eller ledare) säger åt dig vad du ska göra och inte göra. Vad som är bra att göra (sänder dig till himlen) oh vad som är dåligt (sänder dig till helvetet).

I stället för att jag har gett mitt liv i någon annans händer, så virrar jag än hit och än dit. Lyssnar på mig själv, på andra och mig själv igen. Blir alldeles förvirrad och många gånger förtvivlad över att jag har "gjort allt rätt" men ändå får en rak höger av livet.

Nu vet ju inte jag vad som är bättre och sämre av dessa sätt att leva sitt liv på. Men visst vore det skönt ibland med en "manual" på hur vi ska göra saker?

Jag står just nu i ett vägskäl mellan fyra vägar. Den ena står det "40-års kris" på. Den andra står det "Okänd väg" på. Den tredje "Traggla på i det gamla". Den fjärde inleds med en stor port. Så man ser inte ens en glimt av vad som komma skall.

I alla dessa val, velighet och vånda står jag nu. Tvekar, smyger och testar vilken tråd jag ska dra i. Alla dessa tankar, känslor och funderingar som jag har gör att jag håller på att gå under.

 Migränen har tagit en helt ny dimension, de senaste månaderna. Jag har börjat få domningar/stickningar/känselbortfall vid svåra anfall. Oftast vänster kroppshalva. Det börjar med ansiktet och sedan kan det sprida sig ner över hela kroppen. Härom morgonen så bar inte min vänstra kroppshalva, när jag skuttade ur sängen. Jag ramlade ihop i en smäll på golvet och kände hur "sockerdrickan" pirrade i kroppshalvan.
I går hade jag ett otrevligt migränanfall på dagen. Tog tablett och sov några timmar. På kvällen kom det tillbaka i full kraft och vred om kroppen så att jag fick kräkas. Migrän och kräkning är ingen skön kombo. Man tror att huvudet ska sprängas.



I dag ligger skiten och lurar. Det känns som om knappen "Migrän on" slås på så fort det blir en lukt, ett ljud eller en känsla för mycket.

Så idag blir det bara till att göra det nödvändigaste. Pyssla om krasslig dotter, ta hand om djuren, åka upp till hästarna och hålla mig från "ON"-knappen.

Lite förvirrat inlägg idag, kanske? Bra. Då har jag än en gång  lyckats förmedla mina tankar...

Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar