tisdag 23 december 2014

Dagen före Dopparedagen



Dagen före Dopparedagen...och det känns helt okej. Rörost står på spisen (första gången jag gör egen, men vill man ha laktosfri, så får man göra själv), revbensspjällen (premiär) är klara, Kaviar-janssons står i ugnen (fiskallergin, då...).

Det är i alla fall "röjt" i lägenheten. Förutom mitt o sambons sovrum. Men det skiter jag i. Vi ska ändå inte ta hem nå folk eller så.

Granen står med ljus, men utan pynt. Det får bli pyntning efter vi har varit upp till hästarna senare i kväll. Ska försöka hinna med golven innan.

Det är inte lätt att få ihop allt, eftersom jag är inne på min...7:e migrändag. Tog en tablett för någon timme sedan och har lite läskiga biverkningar. Försöker ta det lugnt och inte känna efter så mycket. Annars går det lätt över i panikångest-attack. Inte kul.

Nu ska jag kolla rörosten. Knepig rackare det där, att koka. Sedan ska jag trolla bort ett vardagsrumsbord. Inte lätt i denna trånga lägenhet. Förrådet är också fullt, så jag vet inte vart jag ska ställa det.

Andaaaas...luuuugnt. In och uuuuuut. Ta det lugnt där ute i vintermörkret och julestöket!

Kramis! 

1 kommentar:

  1. Lägg bordhelvetet upp- och ned under sängen. Om det går att skruva av benen? 7 migrändagar... helvete. Önskar du fick hjälp för det där. God jul på er i alla fall och alla mular =)

    SvaraRadera