söndag 28 december 2014

Suck...



Det här har varit en trälig dag. Jag har inte haft koll på veckodagen, Är det söndag? Eller måndag? Eller var det bara lördag?

Ingen koll på exakt dag då dottern ska komma hem. Visst, hon åkte igår och förtjänar att få vara med sin pappa så länge hon vill. Men ovissheten är jobbig. Samma med sambon. Han åkte på julträff med sin familj igår och eftersom jag är sjuk, så stannade jag hemma. Men jag har liksom ingen koll på någonting, när någon kommer hem eller så.

Det är jobbigt att vara så här "mellansjuk" när man håller på att bli bättre. Inget känns bra på Tv. Soffan är inget skön. Inte sängen heller. För jobbigt att läsa, förtråkigt att glo på såpoperor. För trött för att lyxa till det med ett bad, men pigg nog att tycka att jag ser förjävlig ut i spegeln. För varmt med täcke, för kallt utan. Gah!

Och hemma finns bara vatten att dricka. Slut på annat. Gammal julmat med skrynkliga kanter i kylskåpet. Skulle vilja vara uppe i ett uppvärmt Torp, gå omkring i stortofflor, pyjamas, elda i vedspisen och titta ut på månen genom fönstret. Ha en iskall aloe-dryck, nåt salt att knapra på och en riktigt bra film att se. Ha en mysfilt att krypa under och bara må.



Var meningen att jag skulle starta värmen i Torpet, så att jag kan vara där över Nyår. Men med feber i kroppen, så är huvudet vimsigare än vanligt. Glömde så klart att gå in i Torpet och starta värmen, när jag var upp. Hade fullt upp med bottenfrusna vattenbaljor och törstiga hästar.

Som jag sagt så många gånger förr, så känner jag hur alla celler i min kropp skriker efter att vara uppe i Torpet. Om det är skogen, timmerväggarna, vättarna eller skägglaven som ropar på mig vet jag ej. Dags att topsa öronen och lyssna lite mer, kanske?

Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar