fredag 7 augusti 2015

Bitterfitta -igen...



 


Jobbar natt 1 av 2. Mina sista pass på sommarens vikariat. Men redan till helgen ska jag få jobba igen. Pengar o erfarenhet.

Annars har sommaren svischat förbi så snabbt att jag inte har badat, inte varit på en enda tripp, knappt ätit jordgubbar, inte haft klänning en enda gång och inte heller utomhusgrillat. Vart tog sommaren vägen? Ja...jobb. Men jag lyckades knäppa ihop en veckas ledigt tillsammans med sambon o dottern, men det bara rann ut i sanden. Sambon valde annat.

Känner mig ganska bitter för närvarande, över att sitta på så mycket drömmar. Entusiasm och framtidsplaner och så blir det inget av det! Men det är väl så där när man lever ihop och fungerar olika. En är impulsiv o den andra behöver år på sig för att bestämma färg på strumpor. Hur ska det kunna "hända" nåt då? Tacksam för råd och tips. tack.

Just nu så känner jag mig bara missförstådd, festlokal, hämmad o bitter. Vet inte hur jag ska trampa mig framåt... Lite ledighet innan skolstart är nog en nyckel.

Annat som bekymrar mig är alla dessa jäkla mediciner. Uffa. Men de är ju ett nödvändigt ont. Just nu har jag "slutat" med Levaxin. Liothyronin är snart slut o eftersom jag var hos en "startlistan" läkare (som nu inte svarar), så går jag inget förnyat recept. Gruvar mig för skolstarten, då hjärnan geggan ihop sig utan medicinen. Minnet o orken blir sämre. Hjärndimman.
Dessutom så började jag med en medicin igen, som jag satt ut själv tidigare i år. Den är ett äldre sorts antidepressiva, som i låg dos kan hjälpa mot muskelvärk, spänningshuvudvärk och migrän. Ska prova ett tag igen. Sedan jag började igen (måndag), så har jag inte haft migrän. Endast "vanlig" huvudvärk.


Tänk att fungera utan mediciner och att gå och sprudlande som en ärtig brutta om dagarna. Inte vara det här trötta, överviktiga bittra kärringämnet som stirrar tillbaka påminner genom spegeln...

Inte konstigt att sambon inte vill hitta på nåt med en...

Jaja...önskar jag kunde säga godnatt, och det kan jag väl visserligen göra oxå. Men jag ska vara vaken till nio i mrg bitti.

Kramisar i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar