lördag 8 augusti 2015

Snart. Mycket snart...



Natt 2. Sista passet på sommarvikariatet. Jobbat som en myra ända sedan veckan före midsommar och än har jag inte kunnat " unna" mig något. För som vikarie får man lön en månad efteråt. Så min "fina" lön får jag snällt vänta på tills slutet av augusti.

I morgon åker dottern med sin mormor o morfar till Storhogna,  vemdalen. Hela veckan. Sambon börjar jobba igen på måndag. Så jag planerar att vara i Torpet i veckan. Blir väl själv, men det kan nog vara lite skönt. Påta på. Måla lite. Sommarstuga stallet tills hästarna tas hem. Kolla efter blåbär. Hängmatta...

Funderar starkt på att prova på lite gamla saker, som att göra en liten gärdesgård. Baka i vedspisen. Kolla upp möjligheterna att smida egna små krokar -lite sånt.

Samla ihop mig själv igen, innan skolstarten. För det bästa sättet för mig att göra det på är i Torpet, med djuren. Synd på det sättet att hästarnas bete ligger några kilometer bort. Men jag får väl cykla.

För nu har hela sommaren handlat om andra och att andra ska få sina behov tillgodosedda. Nu är det min tur. Återhämtning -ett nyckelord i jobbet att hålla utbrändhet och utmattning borta. Känner att det är "nära" och magen har redan pajat. Vad jag än äter, så kommer det ut illa kvickt. På ett eller annat sätt. Tankarna snurrar mellan hopp och förtvivlan. Gråten är nära. Ilskan likaså. Känslorna leker cirkus, utan att jag lyckas vara direktör över dem.


Så. Dags för återhämtning nu. I morgon. Snart.

Kramisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar