lördag 1 augusti 2015

Paus = migrän

Ledig i några dagar nu. Skönt. Ska försöka hinna med en blandning av nytta och nöje, sånt som fått stå tillbaka under sommarens jobbperiod.

Men det är svårt att göra nåt vettigt med ett "spett" i huvudet. För dt är så migränen känns sedan igår. Som ett spett in bakom vänster öga och ut genom hjässan. Vidrigt! Ena ögat hänger och hänger inte riktigt med när jag tittar åt sidan. Illamåendet kommer och går och det är en ån smärta som inte går att "sova" sig fri från. Nä, den nästar in sig i drömmarna och så drömmer jag att jag slår i skallen eller åker ambulans till sjukhuset, för migränen.



Jag har inga tabletter. Läkaren dröjer med att skriva ut. Han tycker säkert att jag nyttjat för mycket på slutet, men vad ska jag göra?! Det är HAN som är läkare och ska kunna ge rätt behandling. Inte jag.

Dottern kom hem igår, från en vecka hos sin pappa. Så nu vill man ju vara lite alert och hitta på nåt. Ujujuj. Ska snart vandra till mamma o pappa, så mamma får hjälpa mig med en Imigranspruta i låret. Måste få någon lindring av skiten. Och jag är lite "feg" att ta spruta hemma, ensam. Kan väl tacka panikångesten för det, som trots att den är lugn annars, kan triggas igång av migränmedicinen...

Nu ska jag ta en dusch, med mitt hängande öga och packa ner en spruta i handväskan. Ta på mig solbrillorna och ge mig ut på promenad. Så ser Ni en "skum person" här ute på byn, så kan det vara jag...

Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar