söndag 10 januari 2016

När man vill krypa ihop



I dag önskar jag att jag hade kunna få lega nedbäddad framför en varm brasa och sträck-tittat på en bra serie, eller försvinna ner i en bra bok. Är liksom...sur. Ingen migrän. Ingen mage som krånglar. Men likt förbaskat så mår jag lite halvskit. Det känns som om jag skulle behöva ha egen tid. Få vara tyst. Slippa serva andra och hela tiden tänka steget före.

I stället så har jag gått här och plockat. Blängt på flyttkartongerna -som inte vill tömma sig själv. Städat i kaoset på dotterns rum. Gjort färdigt en skoluppgift som nu är inskickad och klar.

Jag är hungrig -men orkar inte laga mat. Trött -men kan inte gå och lägga mig. Känner mig dyngig -men orkar inte duscha. Bläh.

Men jag vet ju att man får lov att vara så här ibland. Lite svårt är man bor ihop med andra, bara.

Åh! Nu har sambon börja med maten; köttbullar och spagetti. Ingen gourmet,, men jag orkar inte klaga eller ens tänka ut något annat. Det blir jättebra med köttbullar idag.

Ha det bra där te i kylan!

Kramisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar