söndag 24 januari 2016

Stresstankar igen



Swosch -så var den här helgen förbi. Visserligen så var inget "spikat", men det hade känts bättre om jag hade fått lite mera gjort.

Eftersom jag är en sån typ av människa som samlar på mig stress och blir som en sprängfylld ballong, så har det denna helg känts som om jag har kommit ett steg i rätt riktning mot att bemästra stressen. Det finns en del saker som hänger över mig till vardags och jag känner att det är tid att reda ut dessa saker. Ta bort så många "stressorer" som möjligt, för att jag ska kunna landa någon gång.

I går vaknade jag upp på morgonen och hade drömt om en kanonlösning för hästarna! Det blir lite fix och trix, men med någon dags snickrande och svärande, så...

Jag måste fixa passet. Eller ett ID-kort. Just nu har jag endast ett snart 2 år för gammalt pass och jag sätter hjärtat i halsgropen varje gång jag måste visa leg (vid tentor, apoteket, paketutlämning etc). Det är en onödig stress som lätt kan åtgärdas.

En läkartid ska bokas.

Två "omtentor" ska göras för att jag ska "komma ikapp" på utbildningen. Den ena kan jag förhoppningsvis bocka av på Lördag, att jag i alla fall får Godkänt.

Några telefonsamtal ska göras.

För om saker ligger och "släpar" efter, så blir den släpande högen bara större och större. Mer tuff att ta i tu med och det innebär ju: mer STRESS.

Det ska bli mitt nyårslöfte i år; Minska stressen. Bemästra den.

Kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar