fredag 5 februari 2016

Host host




Så där då. En sväng till doktorn på "min nya" Vårdcentral och fick utskrivet lite medikament för att skrämma bort hostan. Ingen lunginflammation. Influensa med tillhörande luftvägskatarr och misstänkt förkylningsutlöst astma. Hm.

Ska se till att vara snäll med mig själv i helgen. Se många skräckisar, äta gott, dricka varma teer, lite friskluft, tofflor, pyjamas, pussa mular. Smutta cocillana, acetylcystein och Alvedon.

Får hålla mig hårt i nackskinnet och låta bli att skriva blogginlägg om mina "starka åsikter". För jag orkar inte slita på det gamla uttrycket "Sparka inte på den som redan ligger". Och ligger -det gör jag.

Funderar på vad man ska äta? Orkar inte med nåt stort. Kanske en avocado. Sen soffan.

Kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar