onsdag 3 februari 2016

Feber i Februari




VARNING! Bloggens innehåll kan upplevas som stötande, då jag skriver om egna erfarenheter, mina tankar och känslor. Vi är alla individer och upplever livet på olika sätt. Gillas det inte; klicka dig bort härifrån...



Åh ÄNTLIGEN fungerar bloggens inloggning igen! Sedan sist så har datorn "halvkraschat" så sambon uppdaterade och hade sig. Då försvann också inloggningen hit och jag kunde inte komma in. Fast jag egentligen verkligen behövd det...

Sedan sist då... Tja, förkylning de luxé (influensan?) med hosta som river i lungorna och spränger i huvudet. Ett bröst som piper och knorrar när jag andas. Feber och allmänt "bläh". I detta så har gammelhästen gått och blivit krasslig. Ålderskrämpor, så nu gäller det att stärka den gamle mannen och hoppas på att han får i alla fall EN fin sommar till. Mobiltelefonen dog. Så jag har lånat mammas gamla Doro, där jag i alla fall kan ta emot och ringa samtal.

Och sist men inte minst: jag har kommit på kant med en stor del av min klass på utbildningen. Tänkte inte vara så specifik och skriva ut det, men nu verkar det inte vara så noga med integritet osv, då mitt namn flashar runt med påstående om rasism, hemsk människosyn, kränker andra, icke påläst, osv osv.

Nu går jag aldrig ut med namn, så mycket har jag lärt mig i alla fall -påläst eller ej. Men jag har fått framfört att jag inte är omtyckt av majoriteten i klassen. På grund av min politiska åsikt. Som jag delar länkar om på min PRIVATA Facebook och PRIVATA blogg.

På föreläsningar säger jag ALDRIG nåt som kan styra åt min politiska syn. På praktiken när jag mötte patienter med utländsk härkomst, dömde jag dem INTE för det. Det var just de patienterna jag kom "närmast".

Jag "hejar" alltid på folk jag möter ute här på byn. Svensk eller inte. Jag har försökt att få flyktingbarn att "hälsa" på hundarna på ett bra sätt. I höstas såg jag en flyktingkvinna stå vid vattnet och blev livrädd att hon skulle hoppa. Jag och min kamrat stannade bilen för att gå fram och se hur det var med henne. Jag lider med dem som flytt från tortyr, krig, våldtäkter osv. Mår illa när jag ser filmklipp och bilder av denna verklighet som försigår därnere i de krigsdrabbade länderna.

Är jag rasist då?

Detta påhopp som jag nu fått, eller den vargkula jag hamnat i -jag mår ju inget bra av den. Jag är ju en kännande människa med nerverna och känslorna utanpå kroppen. Har blivit mobbad vid ett flertal tillfällen i mitt liv. Si sådär sammanlagt 10 år. Just för att jag har stått vid det jag tycker är rätt. I småskolan handlade det om att jag inte ville vara med på de lekar som pojkarna ville ha med oss flickor. Då var jag "konstig". Sen gick det ut över tänderna ögonen och allt man kan tänka sig. Ja, den där historien har jag ju tagit några gånger...

Man FÅR/SKA inte exkludera någon från en grupp på grund av att denne är annorlunda. Jag har ju inte gjort eller sagt något till någon person i min klass! Hittar inte på lögner, utan berättar av egna erfarenheter och delar med mig av dagens samhälles nyheter. Hur kan man säga att det är att "sprida skit"?

Jag sprider information om vad som händer ute i samhället just nu och att det till stor del är Sveriges styre som är ansvariga. Att de tappat kontrollen för ett säkert samhälle för oss att leva i. Vissa har siffror på att dagens Sverige är mycket tryggare idag, och att invandringen inte alls har medfört en ökad brottslighet. Jag vet att många såna mätningar är gjorda i "finare" kommuner där det inte tas emot så många flyktingar/invandrare etc. Där ökar mest bedrägerier (vissa högdjur) och kvinnomisshandel (som alla etneciteter kan begå). Inte märkligt att såna siffror mäter på ett "tryggt Sverige".

De som nu tycker att jag har åt helsike fel, jag skulle vilja åka ner till en av Stockholms förorter som har hög andel utlandsfödda. Eller Rosengård. Gå där med Er en fredag kväll. Se verkligheten med Er. Eller erbjuda Er att bo ett tag i den lägenhet jag bodde i, ha cykeln ute, gå ut med hundarna sent på kvällen lyssna på böneutropen i ett pågående migränanfall. Låta Er se den verklighet som gör att jag har den åsikt jag har!

För jag är inget monster. Jag är absolut inte en dominant, bufflig, rasist som inte låter andra prata. Den som påstår det känner mig inte. Dessutom kan jag inte nog många gånger skriva att läs INTE in blogg, om du störs av mina åsikter! Välj då en annan blogg. Skrolla förbi mina inlägg från kvällstidningarna. Det är valfritt att läsa. Så enkelt är det. Om du inte gillar S/M (dominans-sex), skor gjorda av krokodilskinn, fiske eller tjurfäktning -skippa de bloggarna då! Men människan bakom de "åsikterna" kan vara vem som helst din granne, kusin eller moster.

Hela den här "soppan" är ju egentligen så sjuk. För fastän jag förstått att många som läser min blogg inte gillar mig eller det jag skriver för att jag "ser ner på flyktingar/invandrare osv" -så är det tydligen helt tillåtet att SE NER PÅ MIG? Det där går inte ihop för mig. Var inte grejen "man ska inte se ner på en annan människa"?

Näe. Lägg ner. Jag är en människa. Vill att människor ska må bra. När jag ser att människor runt mig inte gör det, reagerar jag och vill veta "varför". Är det fel? Nu bor jag i en av de svenska kommuner som tagit emot flest flyktingar/invandrare, till sin storlek. Jag har bott mitt i ett bostadsområde med dessa. Jag råkar ha tråkiga erfarenheter av "krocken" mellan vårakulturer och levnadssätt. Så kom inte och säg att jag har "fel". Har DU inte bott vägg i vägg med ett flertal familjer med annan religion, dygnsrytm, syn på ditt och mitt -kom inte och säg att jag är rasist!

Nä. Nu har jag gjort mitt för idag. Kroppen kokar. Ska ta en Alvedon, en dusch och gå och lägga mig.

Tack o hej!

Kramis

1 kommentar:

  1. Ja det finns folk till allt. Särskilt om de inte törs ha en egen åsikt Det kostar på att säga sanningen för sådana som dig och mig, Birro och många fler. Folk som kan se det gråa mellan vitt och svart. Men vi finns här av en anledning - att leda och tala om. Vi kan inte låta oss tystas av de som inte har bättre för sig än att döma andra utifrån sina egna förutfattade meningar.

    SvaraRadera