tisdag 23 februari 2016

Trött



Är så trött. Inte på något särskilt om jag kan sätta fingret på, utan mera att det är så här min kropp reagerar när det är för mycket saker runt mig. Det är som om kroppen kräver vila/sömn för att hämta igen sig. Läka. Ladda.

Det är klart att det tär på en i grunden utmattad person, när det händer tråkigheter, krav ställs och livet rullar på i lavinfart ibland. Men samtidigt som att jag vill krypa in i ett björnide och gömma mig, så tar jag på mig boxarhandskarna och vill "slåss" för mig och mina nära.

Fick "tummen ur" förra vecka och anmälde mig till Viktväktarnas onlineprogram. Nu jäklar! Viktväktarna är det ena som fungerat på mig, i att tappa vikt. Den variant de hade för 10-15 år sedan var bäst. För när jag provade för 5-6 år sedan, så gick jag UPP i vikt. De hade ett slags bonus-system som inte passade mig. Nu ska jag ge det en ärlig chans igen och köra "bonusen" på lördagar. Enbart. Stenhårt annars. Det jag "tjänar in" när jag rör mig, får bli en extra skjuts i viktnedgången och inte ätas upp" som man "får" göra. Jaja. Vi får se.


Äntligen har jag fått veta min praktikplats, efter påsk. Jag ska vara på en "sluten psykos"-avdelning. Där det är flest yngre patienter och ett antal platser reserverade för BUP (barn och ungdomspsykiatrin). Spännande! Helnöjd med den placeringen.

Började utbildningens näst sista kursen igår. Det känns lite pirrigt att det snart är över! Men jag har funderingar på att läsa ett "påbyggnads-år", så att jag blir liiiite klokare och får den där titeln "fil.kand". Men vi får se.

Nu ska jag spåra min mobiltelefon (den "gädd-skadade") som jag skickade in på service igår. Jag har fått ett nr som ska visa hur servicen går. HOPPAS jag får en ny, eller denna lagad. Hoppas.

Nä. Nu mobilspårning.

Kramisar!

1 kommentar:

  1. Prova modifast. Det hjälpte på mig innan jag skulle opereras. På 4 veckor hade jag tappat över 25 kilo.

    SvaraRadera