lördag 6 augusti 2016

En riktig j:la bitch



Jag har en riktig "bitch" som gör mitt liv riktigt surt att leva.
Hon hänger efter mig vart än jag går. Sprider en massa falska rykten om mig. Missunnar mig att må bra. Säger att jag är fet, lat och trött. I stället för att stött mig, så bryter den här bitchen ner mig ännu mer.
Men nu på slutet, så har jag förstått att ja och bitchen pratar helt olika språk. Vi förstår helt enkelt inte varandra. Jag pratar "vanligt" och hon pratar min kropps språk. Och jag fattar ingenting.
Dags att jag lär mig lyssna på kroppen ännu bättre. För bitchen är min egen kropp...

Den senaste veckan har inte varit rolig alls. Jag längtar efter att få jobba, men hade i detta tillstånd inte varit nåt bra. Förutom njurbäckeninflammationen då, så har mensen kommit. För tidigt. Med tillbehörande migrän (trots piercingarna) och klenhet. Så jag har fått tagit 4 st migräntabletter i veckan, vilket inte känns så kul. Min kropp är ju så jäkla rolig, att när migränen lättar, så blir det autobahn i magen. Räserfart på toaletten tills jag är tom. Så detta har alltså gått i migränens fotspår hela veckan. Och så tröttheten på det.


Behöver jag nämna att jag är slutkörd? Men på samma gång så är jag otroligt uttråkad, eftersom sambon varit på jobbet hela dagarna o kvällarna. Och dottern + mina föräldrar är i fjällen. Jag har velat göra saker, men inte orkat. Så jag har fått nöja mig med vardagligt skit upphackat i små stunder.

I dag är sambon borta och fixar inför älgjakten. Samma i morgon. Så det är ensamt som gäller ii helgen också.

Vet inte vad jag ska göra heller, för orken tryter efter 5 minuter. Kanske plocka lite vinbär? Eller gå bort och gosa med mamma och pappas katter? Kolla tomatplanterna? Eller lägga mig och sova bort några timmar? Fast det senare klarar jag nog inte av, då det känns som om jag snart får liggsår efter senaste veckan.

Funderar på att nosa upp någon homeopat eller liknande, som kan nysta upp min kropps alla oharmoniska trådar. Kanske hittar en knut därifrån allt skit kommer?



Så. Nu har jag fått gnälla av mig.

Kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar