onsdag 20 november 2013

Idag är en dag som idag som en dag...



Jag är hemskt trött idag. Så där så att ögonen svider och huvudet susar. Men jag var ändå tvungen att kliva upp och göra Wilda klar för skolan idag.

Nyss slurpat i mig ett glas med laktos-sockerfri yogurt som jag smaksatte med hallon. Och hela raddan tillskott och vitaminer. Och blodtrycksmedicin mot migränen. Mina frukostar ser ut som på ett äldreboende, ungefär. Något lättdrucket och en hel rad piller... :-(

Ute är det vitt och vackert. Säkert bara för att jag skrev igår att jag inte har fått någon Julkänsla än, hehe. Det ser ut som ett vykort på träden och solen r på väg upp över bergen. Så jag pinar mig vaken ett tag till och ska gå ut med doggarna, när det blivit liiiiite soligare. Viktigt att tanka D-vitamin!

Sedan blir det nog en tupplur innan Wilda kommer hem igen. Om jag inte får nån energikick under promenaden, vilket jag tvivlar på. Allt är utmattande nu. Och inte av lathet, utan för att kroppen är "slut" helt enkelt. Ruschen som normalt ska komma lite då och då -uteblir. För kroppen har "ruschat" för mycket på egen hand i flera år och gjort slut på "piggelinet".

Ha en fin dag där ute!

Kramisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar