lördag 16 november 2013

Tanka sol och vitaminer



Sitter här med ögon som går i kors. Skulle behöva tandpetare till ögonlocken och nåt starkt i kaffet. Fast jag dricker ju inte kaffe...

Somnade inte förrän vid 2-tiden i natt. Först såg jag och Älskling en film (dokumentär om nån far och son som var bittra fiender) och sedan låg jag och vände och vred mig länge innan jag somnade.

Vaknade i morse av att min pappa ringde vid halv 10. "Ska vi åka upp och rulla in en höbal till hästarna snart?".

Upp och på med skitiga brallor och hästjacka. Stövlar och fulla fickorna med morötter.

Nu sitter jag här och har intagit en "nyttig" frukost. Inga kolhydrater. Bara skinka, rödbetsallad, ägg, paprika och tranbärsjuice.

OCH alla dessa tillskott som jag börjat med. Ska bli spännande och se om jag märker någon förbättring innan Jul. För jag har satt "Jul" som en deadline för det här experimentet med LCHF (inga kolhydrater) och tillskott av D-vitamin, Magnesium, Linfröolja. Det som ska stötta binjurar och sköldkörtel. Få igång en sönderstressad kropp.

Om jag inte märker någon skillnad innan Jul, så ska jag höra mig för med en kinesiolog i Stockholm som ska vara "expert" på stressrelaterade sjukdomar, binjurar osv.

Förutom de tillskott som jag blev ordinerad av näringsfysiologen (som hjälpte mig med provet på binjurarna) så har jag nu börjat med MSM, Aloe Vera, och Gurkmeja.

MSM ska visst vara rena dundermedlet som har "trollat" bort migrän, trötthet, smärta i rygg, allergier med mera hos personer. Ska bli intressant att se. Tog första dosen för en timme sedan.



I denna trötthet så ska jag knåpa ihop en hemtenta om Islam. Tyvärr har jag inte hunnit få läroböckerna, så jag måste...tja...författa ihop något eget. Hur f:n ska det gå till? Om Islam? "Googla" får man inte heller göra på grund av felaktiga upplysningar. Öh?

Tänkte göra halva uppgiften nu och resten i morgon. Ska lämnas in på måndag -då mina läroböcker kommer att levereras.

Och så ska jag hinna med en doggpromenad i solskenet. Helt otroligt skönt ute idag! Blå himmel, ljumma vindar och solsken. Solsken och långsamma promenader -en del av ordinationen jag fick mot min stress.


Ses sedan!

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar