tisdag 21 oktober 2014

Grisigt...



Nyss raderat ett helt inlägg här. Det var bara för...flummigt. Det var bra, men flummigt. Så vi tar det kanske en annan gång...

Ligger helt däckad och sover/tittar på skit Tv, om vartannat. Var till doktorn igår och fick penicillin för njurbäckeninflammation. Igen. Hade ju skiten i våras också. Hu. Det är ingen roliga sjuka, kan jag upplysa. Det känns som om ryggen och inälvorna ska värka av kroppen. Krampar i njurarna och febern lackar.

Nu hade jag "tur" i oturen och fick "bara" krämpor i njurarna. Annars har jag haft urinvägsinfektion -också- och det har gjort det hela jävligare.

Och inte nog med det, så har migränen knackat på och stigit in i skallen idag också, suck. Så man ska liksom må "dubbelskit" när det ändå är igång.

Men som en liten tröst i det hela, så blev jag inbokad på jobb om 2 veckor. Kul att de tänker på lilla mig! Och intyget över mina högskolepoäng blev "komplett" med 20 hp idag. Så nu är det inskickat till CSN. Jag kommer att ideligen lyssna efter klirr i den otroligt tomma spargrisen!



Jag var hemma från skolan idag och missade grupparbetets seminarium, som räknades som en "examination" typ. Så det får ja göra om. Men jag hade aldrig kunnat åka i det skick jag var klockan 06 i morse.

Ute höstruskar det ordentligt dag. Blåser, regnar och är snart mörkt. Lite halvmysigt är det, men jag skulle mysa ännu mer om jag hade hästarna hemma från beteshagen, så att de fick gå in riktigt en sån här kväll. Men vindskydd har dom där dom är, men det känns alltid bäst att ställa in dom såna här kvällar.

Näe. Nu kan jag inte dra på den där migräntabletten längre. Vill inte ta mer tabletter än nödvändigt och nu har jag ju penicillin också. Men nöden har ingen lag...

Kramisar där ute i rusket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar