tisdag 14 oktober 2014

Klagomuren



Fortsätter i samma o-positiva anda som här om dagen. Skulle behöva en alldeles egen klagomur att sätta mig och mässa framför. Men den stackars muren skulle nog vittra sönder då...

Dottern har varit krasslig sedan natten mot Torsdag i förra veckan. Började med spysjukan som gick över i en dunderförkylning. Jag var hemma med henne i Torsdags och idag, fastän jag egentligen skullen in till skolan och snickra på grupparbetet. Men hon hostade hela natten och var alldeles svart under ögonen och vit i ansiktet i morse. Hade inte hjärta att tvinga iväg henne.

Alltså vad jag beundrar Er som har flera barn och får allt att gå "ihop". Alla Ni som har flera barn och dag efter dag kan klä dem i rena kläder, mata dem så att de blir mätta och aktivera dem så att de blir nöjda och glada. För jag fattar inte hur Ni orkar!?

Visserligen så skulle allt vara annorlunda om jag och sambon bodde på en liten gård. Djuren utanför husknuten. Jag vikarierande inom vården (nöja mig med ett "vanligt" jobb) och han borta 7-16. Då skulle i kunna ha flera barn och ändå få allt att "gå ihop". Jag skulle kunna stöka med djuren på kvällen, då han är hemma. Ungarna kunde vara med och springa in och ut som de ville. Sambon kunde greja med det HAN vill, dvs skotern och bilen. Bara gå utanför dörren och ha allt där.

Men nu... Om jag ska greja med hästarna så måste jag ha "barnvakt". Man måste klä sig "riktigt" för att gå ut med hundarna. Sambon harr ständigt dåligt samvete över att skotern och bilen inte får den tid han egentligen vill lägga på dem. Den här pissiga lägenheten stänger in en som en fånge i en bunker!

Äh. Det känns skit, helt enkelt.

Högskolepoängen som jag väntat på i nån månad, har ännu inte kommit in på min resultatsida. Och därav inget CSN. Så nu lånar jag pengar till att kunna åka in till skolan. Varma koppen är lunchen och EN aloe-dryck/skoldag är mitt lyx.

Toapapperet är slut här hemma. Telefonen (hemtelefonen) går att ringa till men inte från. Och det är INTE räkningen, utan nåt tekniskt fel. Men vem har råd med en ny? Mobiltelefonen kan jag inte ladda, eftersom luckan för laddaren är trasig. Sambon laddar bådas mobilbatterier, men han är på jakt. Samma här. Vem har råd med en ny? Tja, mobil alltså -inte sambo ;-)

Ska prova att å oh lägga mig en stund. Få se om jag får det för dottern, eller om hon börjar yla på mig. Risken finns.



Sagt det förr och jag säger det igen; Vet någon om ett ledigt björn-ide? Helst stor nog för en XL-dam...

Kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar