torsdag 9 oktober 2014

Mitt personliga träsk



Jag börjar att bli riktigt, riktigt trött och less på vissa bitar i mitt liv. Sånt om är bortom min förmåga att göra något åt. Så jag känner mig maktlös. Maktlöshet ger frustration. Frustration ger ångest och vanmakt. Som i sin tur gör mig helt utmattad och trött.

Visst, man ska ta tag i sitt liv och de delar man är onöjd med. Det är jag helt med på. Men när man stångats med alla möjliga instanser, läkare, krämpor och besvär nog länge -utan positivt resultat, så är det inte så konstigt att man hamnar i det här utmattade träsket.

Ekonomin är obefintlig. Allt hänger på att min förra kurslärare (religionen) ska rätta mina uppgifter och sätta poäng på dem. Då kan jag samla ihop poängen till det som CSN vill ha, för att ge mig studiemedel.

Poäng ifrån nuvarande utbildning smyger in på min "resultat-sida". Men varför ska det vara så svårt för min gamla lärare att bedöma och poängsätta uppgifter jag nu gjort 2 gånger och visat kämpaglöd och studieglöd för? Sätt ut de förbaskade 10 poängen nu!!!

Mejlade henne förut (IGEN), så nu håller jag tummarna.

Att åka tåg till och från skolan, går på över tusenlappen varje månad. Att äta och fika kostar pengar. Studielitteraturen kostar pengar. Pengar jag inte har nu.

Hästarna då? Många undrar ju hur jag kan ha råd med dem, när jag är så "fattig"? Ja, de är billigare än om jag skulle röka ett paket cigg om dagen. Låter diskussionen stanna där.

Migränen har hållit i sig 11 dagar nu. På raken. Förra "skovet" jag hade höll det i sig i 17 dagar. Ja, och nätter. För jag vaknar ofta på natten och har skitont. Börjar bli riktigt uttröttad på det också och märker att tankeverksamheten blir nedsatt. Humöret rasar. Orken försvinner. Och talet blir stakande och ibland bakvänt.

I dag är jag hemma, trots föreläsning på skolan. Men inte på grund av migränen, utan dotterns sjuka som hon åkte på igår. Hon började känna sig krasslig och hade ont i halsen igår kväll. Var varm som en kamin. I natt vaknade hon och kräktes 2 gånger, varav en gång på köksgolvet. Så det har varit lite pyssel här i natt och nu på morgonen. Nu ligger hon slapp, trött och febrig på soffan med kräkshink bredvid sig. I fall att.

Jag skulle vilja bara sova i ett dygn. Äta en riktigt god 3-rätters middag, mysa med hästarna, ta en promenix med vovvarna och sedan sova i ett dygn. Minst.

Nä. Nu ska jag kliva upp och hämta nåt drickbart till den lilla sjuklingen.

Kramis!

2 kommentarer:

  1. Hästarna är din livlina. Eller en av dem. Naturligtvis ger man fan i att röka, dricka, handla kläder, resa eller gå på gym för att man prioriterar att ha hästarna och ge dem vad de ska ha. Utan dem vore det lätt att ge upp. Och den största stress som finns är saker man inte kan påverka. KASS av den här läraren att sega ut på de 10 poängen. Smärtans tre ben sa han på ortopeden till mig i måndags. man blir trött av ha ont och man får ont av att vara trött. Psyket tar stryk av att vara trött och ha ont. det är tre ben som föder varandra. Önskar jag hade flera miljoner...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mer makt åt dig Pipan :-) Jag bara nickar när jag läser det du skriver... Kram!

      Radera