tisdag 10 juni 2014

Borta bra -hemma bäst



Hemma från Stockholms-trippen. Roligt. Jobbigt. Men framförallt: GIVANDE!

Hotellet var jättefint. Hade ordnat med ett "coop-medmera"-erbjudande, så priset var överkomligt. Kändes lyxigt att få sängen bäddad, ta ny handduk efter EN dusch, serverad frukost buffé och så. Vi hann med en visit hos min storebror med familj i Vallentuna också. Mysigt att få kramas lite, men vemodigt att inte träffa dem mer än så kort tid.

I går hann vi med att trava runt i halva Stockholms stad. Eftersom jag bott 2 år där tidigare, så är ju jag SÅ duktig att hitta där. Ähum. Virrade bort oss på jakt efter buss/spårvagn till Djurgården. Men vi hittade dit till slut.

Var på Gröna Lund hela kvällen igår. Åkte lite karuseller och åt sockervadd. Jag åt 2 (!) st egna sockervadd. Har aldrig hänt och vet inte varför jag var så grymt sugen på det. Sedan åkte vi Djurgårdsfärjan och kryssade oss fram tillbaka till hotellet.

Träffat "läkaren" idag och är MYCKET nöjd med besöket. Han lyssnade. Han förstod. Han undersökte och tog sig tid. Kunnig inom sitt område och bekräftade det jag anat/vetat. Jag har adrenal fatique (utmattade binjurar) och Hypotyreios typ 2. Så nu har jag en -eller TVÅ diagnoser och förklaringar på att jag är så "Tjock och lat". Ha! Det känns så grymt skönt! Och att det finns behandlig för detta. Så jag kommer att dokumentera här på bloggen, vad som händer med mående, vikt och allt.

Skulle någon läsa detta och känna att de vill veta mer om denna läkare, så skicka PM på Facebook. Det är väldigt "hyschigt" med läkare som tar sig an dessa diagnoser. Och när man en gång hittat en, så håller man fast med näbbar och klor :-)

Nu är jag så grymt trött och ska bara vänta på att ögonen slår igen. Känns i kropp och knopp att jag åkt alla dessa mil. Och att jag har varit "aktiv" i flera dagar. Lär pysa ihop som en ballong snart. Och lättnaden att ha fått bekräftelse efter alla dessa år; Ah!

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar