söndag 29 juni 2014

Det cyklar på...

Nu måste jag summera lite dessa dagar. Jag har ju både hunnit med nattjobb och att börja med "mirakelmedicinerna" Levaxin och Lio.



Jag har även gått ifrån läkarens ordination, och det kan väl tyckas idiotiskt. Men jag har läst och läst och läst och har kontakter på nätet i olika grupper, med år av egna erfarenheter som de delat med sig av. DÄRFÖR törs jag gå en medelväg mellan doktor och rekommendationer.

Fredag -dag 1. Gick av nattpasset och tog mitt livs första Levaxin på morgonen. På eftermiddagen kände jag mig "mjuk i kroppen", lugn, varm och hade ingen huvudvärk eller migrän.

Lördag -dag 2. Ledig. Ställde klockan och tog min halva Lio 4 timmar innan planerad uppstigning. Andra halvan när jag steg upp tillsammans med Levaxin. Detta för att man kan få hjärtklappning om man tar allt på en gång. Och för att jämna ut dosen.
Åkte till Birsta, för att lämna dottern till pappan och för att handla lite.
Kände mig mjuk och varm som dagen innan. Huvudvärken blixtrade till av ett stresspåslag under handlingen på eftermiddagen. Gick över i Migrän. Fick blodsockerfall som kallades duga och fick vräka i mig 2 korvar och en sockrig cola på Ikea (tydligen ett vanligt symtom på Hypo 2 med dessa svängningar).
Pigg när jag kom hem! Sambon var helt färdig. Men jag städade sovrummet och bäddade med nya sängkläder. Klar 01.30 :-)



Söndag -dag 3. Ledig. Ställde klockan som igår. Tog halva Lio och sedan andra halvan. Ritigt sovit ut och faktiskt kände mig utsövd (!) när jag en gång vaknade. Var till hästarna och kände en entusiasm för att "göra" saker. En ork som det var ett bra tag sedan jag känt. Kände att det finns hopp om Timon (han som går i skogshage och har fång) och jag tror nästan att hästarna känner att jag utstrålar något...lugn. Gammelhästen Kidden, 25 år är annars mycket reserverad och fjollig. Men han har nu i 3 dagar varit en riktig "polare" i hagen och följer mig som en hund. Hör inte till det vanliga. 
Jag har visserligen tagit en tupplur, men orkat byta köksgardiner, strykit dem och putsat fönstret invändigt.
Nu blir kvällen lugn. Jag skriver här, tänt ljus och grillar kött på inomhusgrillen. Sambon gör rent i avloppet på toan. Romantik, hehe. Tänkte se en film ihop, vilket var länge sedan eftersom vi båda har jobbat nätter och han har jobbat kvällar när jag varit ledig. Hoppas vi hittar nåt spännande att se.

Jo! Jag köpte en ny cykel igår! Eller "vi" eftersom sambon bidrog med en tusenlapp. Så nu sa det gå undan till och från jobbet i sommar...

Kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar