måndag 2 juni 2014

Come back!

O jisses, vilken lång Blogg-vila jag har haft. Men efter att jag gått klart kursen religionsvetenskap, strax runt Jul, så hade jag suttit och knåpat ihop sida efter sida med ord. Ord som kändes krystade och inte mina. Så jag skrev väl "tom" på mig ett tag.

Sedan har jag ju lärt mig sedan förut, att det är en skitsvår balansgång mellan att skriva privat och "privat". Fastän jag vill få ur mig galla ibland, så är det inte säkert att det bara blir rent och fint efteråt. Nä. Man kan få äta upp gallan.

Men nu är jag här igen!


Det har väl egentligen inte hänt så där jättemycket, i vissas ögon. Jag har INTE vunnit på lotto. Inte heller flyttat till något drömboende. Och inte heller avlat fler barn.

Skillnaden mot för ett år sedan är väl att jag numera har bara 3 hästar, i stället för 4. Gamla Pärlan fick somna in i Julas, efter att ha hastigt insjuknat. Och Nisse-hunden finns inte heller bland oss längre. 14 år och en vecka gammal, fik han somna in på djurkliniken i Sundsvall. Gammal och medtagen. Ingen kvalitet kvar på livet.

För sommaren har jag en del planer. Det börjar på Lördag med en  liten Loppis, som jag och mamma och dottern ska delta i. Sälja av lite kläder, böcker och sånt om bara ligger.

Efter det så åker vi (jag, sambon och dottern) ner till Stockholm på söndag. Jag har bokat tid hos en läkare som ska vara väldigt duktig på sköldkörtelproblematik och han tänker utanför de svenska gränserna. Jag hoppas att han kan hjälpa mig med mående, vikt och att få tillbaka livsgnistan.

Strax före Midsommar så börjar jag jobba på ett äldreboende för dementa. Givande jobb, men jag ska försöka hålla balans på stressen. Vet att det är så svårt att jobba med så sjuka människor och att det lätt kan "äta upp en". Men det ska nog gå bra.

I dag har jag en tickande bomb i skallen; Migränen. Den har inte exploderat än, men finns hela tiden där. Jobbigt med den hårfina skillnaden mellan "att ta migränmedicin eller inte". Där är jag nu. Tar jag fram dammsugare eller rushar på, så är det kört. Försöker hålla mig luuuuugn.

Nä. Nu ska jag lägga mig och läsa en stund. Få se åt vilket håll migränen springer...

Skönt att vara tillbaka!

Kramisar o ha en fiiiiin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar