fredag 13 juni 2014

Konstig dag

Vilken konstig dag... Men så är det ju fredagen den 13:e också.



Började med att jag inte kunde sova igår kväll. Var ensam hemma (förutom djuren) och kände en konstig orolighet i kroppen. När jag kvällskissade hundarna, så jag att det var Fullmåne. förklarar en del. Jag är en sån som är känslig då. Mardrömmar, vänder och vrider på mig och så.

Så jag kollade på 3 avsnitt av "Orange is the new Black" säsong 2, men sedan började sidan att lagga så att replikerna stämde inte med munnen. Nosade reda på nån dokumentär om varulvar och kollade på den. Men klokare blev jag inte. Jag tror att jag skulle kunna spela in en mer spännande dokumentr om "ulvar" i Källrå-skogen...

Sambon jobbade till 4 i natt. Så jag vaknade av att han stod och drog i mitt täcke. Jag hade snurrat in mig i dubbeltäcket och han ville ha ett hörn. Sedan väcktes jag av en smäll. men det var jag som hade klappat till sambon i ryggen, då jag i sömnen skulle mosa en fluga. Kärleksfullt värre...

Hela dagen har jag haft "på gång till Migrän". Trött, seg och loj. Inte gjort många knop. Kollat klart säsong 2 av "Orange is the new Black" och i alla fall kommit ur pyjamasen. I morgon ska jag och mamma stå på Loppis i 6 timmar. Gah! Och jag har knappt börjat förbereda nåt. Bara plockat fram en massa kläder, som är för små för mig. Och böcker. Men inte prissatt eller nåt. Blir stressigt det här.

Bakar just nu glutenfria frallor. Såg en Youtube film om ett enkelt recept och jag var tvungen att prova. Men mina blir INTE lika bra som på filmen, suck. Därför lägger jag inte ut klippet. Inget jag vill rekommendera. Hoppas i alla fall att det blir någon liten fralla att ta med som matsäck i morgon på Loppis.

Nä. Plocka med grejer, grädda frallor och ta en dusch innan sambon kommer från jobbet.

Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar