onsdag 17 september 2014

En studerande tants vardag...



Alltså så trött som jag var igår, har jag sällan varit. På vägen hem från skolan, på tåget, så fick jag sitta nästan framåtlutad för att inte somna till riktigt. Halvdöd.

Vi hade ju den förta inlämningsuppgiften på utbildningen, ett grupparbete som skulle vara inlämnat i skriftlig form på Tisdagmorgon. Och sedan skulle då gruppen upp och redovisa framför klassen, om samma arbete. Vår grupp höll på att jobba ihjäl oss och det bliv vissa svårigheter och hinder på vägen. Så vi satt från 10.00 på måndag förmiddag -till 04.00 på onsdag morgon. Med något matuppehåll. Annars ett kör. Behöver jag säga att hjärnorna brann?

Så jag och en kurskamrat till, fick sova över hos kurskamrat nr 3. En otroligt gästvänlig och fin människa! Vi ställde klockan på halv sju, för att hinna finslipa det sista på arbetet innan inlämning.

Men så lätt ska det inte gå! Vi försov oss. Hoppade i kläderna och åkte in till skolan för att fråga läraren om vi fick till efter lunch på oss (halva klassen skulle redovisa då). Men han tyckte att vi skulle kliva fram och ge det vi kunde...

Gah!

Utan pappren och stödorden, så fick vi ställa oss upp och redovisa. Men vi blev godkända! Efter det var man bra död. Så jag fick skjuts till tåget och satt och osade av skitig tröja och skrämde folk med mina blodsprängda ögon. Kände mig som Katla i Lejonhjärta.

Idag var en "ledig" dag. Eller en "hemmastudier"-dag. Jag har försökt fokusera på religionen, men det går så jäkla ont! Skulle (på petiga lärarens order) flytta dokumentet till Word och mejla över det i ett visst format. Sagt och gjort. Då KRYMPER hela jäkla skitarbetet och blir bara 4 sidor, när det ska vara minst 5!!! Jag blir tokig. Så nu få jag sitta och gå igenom boken för hundrade gången och föröka och hitta fakta som jag sållat bort förut. För att "fylla ut" svaren.

Om jag bara kunde få ihop de saknade poängen snart, så att CSN kan betalas ut! Jag sitter gärna till 04.00 på moronen och tragglar psykoser och schizofrenins olika symtom, men att sitta och göra om alla dessa religionsuppgifter -det är inte kul!

Nä. Nu ska jag ta och äta lite älgskavsgryta med ris och svartvinbärsgelé, mums. Sedan traggla vidare i Hinduismens värld...

Kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar