söndag 7 september 2014

Gris, nasse och svinstia



Åh, vilken helg... Jag trodde ALDRIG att det skulle vara så jobbigt att omarbeta uppgifterna i religion. Sånt bök och stök! Kolla boken igen, översätta engelska artiklar, tänka, formulera egna förståbara formuleringar av saker som jag absolut inte fattar innebörden av... Äsch.

Konstigt att migränen var borta igår! Fastän jag satt i denna svinstia med Buddha vakandes över mig. Det vore skönt med ett par migränfria dagar. Nu skulle en "helt vanlig huvudvärk" vara tillräcklig. Ja, det var vad jag hade igår. Och idag.

Gjorde ett avbrott från Buddha igår och åkte upp till hästhagen. De går fortfarande på bete och får nog göra tills det blir en paus i älgjakten. Eftersom man måste gå över skogen, så är det bäst att inte gå med dem under jakten.

Så jag, min mamma och dotter var där uppe i flera timmar och rensade kring stängslet och lagade tråden, som gått av på ett ställe. Det ser ut som om något djur har gått in och ut genom hagen och varit utanför och sprungit. Först trodde jag att det var älg. Men det är nåt mindre. Men större än räv och grävling. Jag tror på allvar att det har varit ett (eller flera) vildsvin i hagen. De har siktats i området, men är fortfarande inte vanliga här uppe. Så....vi får se om det dyker upp någon nasse.

Buddhismen är klar nu. Hoppas jag. Ska bara invänta ett mejl från läraren om till vilken lärare jag ska skicka det till. Hjärncellerna sitter i skallen och gäspar utmattade. Och det gör hela jag med. Borde städa upp här i svinstian, men vad gör man när det helt enkelt inte finns ork?

Här i soffan kan jag inte sitta kvar i alla fall. Dottern plöjer maraton på Disney channel. Och det är inte Musse och Kalle som hoppar omkring på rutan. Näe, silikonprydda tonåringar i urringade klänningar som fnissar och stönar med skrattmaskiner i bakgrunden. Får nåt bryt på skiten... Jag börjar nog bli...tant.

Kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar