torsdag 18 september 2014

Svettig INUTI huvet



Ja, gråhårig är jag redan så att jag får färga över titt som tätt. På huvudet alltså. Men snart kommer jag nog att få färga allt annat hår på kroppen också som jag tampas med allt skit...

Ok. Det är inga "hemska saker". Det finns dom so har det mycket värre, så jag ska väl egentligen inte klaga.Men jag blir så sjukt trött på att det ska jäklas, så fort jag ska göra något! Om jag så bara ska diska å ska det bli en spricka i diskproppen eller vara slut på varmvattnet. Ett exempel bara.

Och nu pluggandet, då.. Jag som tänkte "satsa" på detta och verkligen BLI något. Men då fick man ju beskedet från CSN att jag måste läsa in poäng från religionen. Inom 4 v för att få "retroaktivt" från de veckor jag nu gått. Så jag har vrålpluggat, på 200%.

Skickar in religionsuppgifterna -omarbetade- och får tillbaka från läraren "Det är fel format". Så jag måste alltså ha ett Word (från office-paketet). Jag kan inte köpa ett, eftersom jag inte har råd just nu. Ingen CSN, som ni vet.
Det finns "provmånad" på Office-paketet. Sagt och gjort. Men då får jag avslag eftersom jag redan nyttjat den! För ett år sedan.

Hittar en sida online där man kan köra Word. Men man kan inte "namnge" dokumenten. Klistrar in uppgiften från min dator och voíla; Från att ha varit de 5,5 sidorna som det ska vara, så har det krympt till 4 sidor!!!

Lägger till mer fakta i uppgiften och ska skicka in. Då går det inte! Startar om datorn och då är tilläggen borta! Åter nere på 4 sidor...

Efter att ha svurit över de indiska gudarna ett bra tag, så har jag fått till de sidor som angivits. Klickar iväg uppgiften och får tillbaka från läraren; "DU SKA NAMNGE UPPGIFTEN PÅ DOKUMENTET!!!". Jag förklarar än en gång att jag inte har råd med riktiga Word än, utan kör online och gör det så gott jag kan. Hoppas hon förbarmar sig och ge mig mina hårt ihopknåpade poäng!

Önskar att jag kunde stänga igen böckerna och bara ta det lugnt ett tag. Men stressen ligger och flåsar mig i nacken. Stressen över ekonomin. Tänk att det alltid ska vara nåt skit...

Vet ej riktigt hur helgen blir. Om sambon ska jaga eller ej. Dottern är piggare (haft feber) och ska på skolan i morgon och sedan till sin pappa. Hon fyller 10 år på söndag! Vart tar tiden vägen??? Så jag planerar på n lugn vistelse uppe i Torpet. Kanske öppna färgburken och måla något. En vägg, ett par lister eller nåt. För jag känner att jag vill ha balans mellan det intellektuella (pluggandet) och att kladda ner mig.



Balans är svaret och lösningen på det mesta :-)

Nä. Nu PM 2 Hinduismen.

Kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar