söndag 16 november 2014

Bränna, brann, brunnit



Gäsp. Vilket tråkväder! Tunga moln som hotar med regn. Snön som kom och lyste upp, är snart helt borta. Bara nåt slask kvar.

Kaos i lägenheten. Kaos i min skalle och lite här och där dyker kaoset upp. Hela tiden. Funderar på att göra ett bål på mina "Tänk positivt! Lyckas i livet"-böcker. De är skit. Bajs. Avföring.

Jag har faktiskt ställt två stycken "positivt-tänkande"-gurus mot väggen, vid olika tillfällen och frågat dem; "Varför rasar mitt liv ÄNNU mer, när jag tar tag i mitt tänkande och jag verkligen anstränger mig till positiv förändring?".

Svaret har varit; "Tja...förmodligen för att du förväntar dig kaos. Då lägger ditt undermedvetna nog krokben för dig, för att du förväntar dig det..."

DET köper jag inte. Nä. För jag TROR inte att alla människor på denna jord som vänder sitt tankesätt och lyckas, redan från början är positiv. Nä. Bullshit.

En spådam sa att jag hade ett "moln" med negativ gegga runt mig, som gjorde att det mesta jäklas. Men hon visste inte hur jag skulle bli fri geggan. Har provat aurarening, healing, renande trumresor, gått "Må bättre kurs", andra kurser och verkligen försökt...

Just nu så orkar jag inte ens slå upp en bok i ämnet.

De enda böcker jag orkar bläddra i är de som hör till utbildningen. Och det är desto mer intressant. Fast de handlar om tunga ämnen så slukar min hjärna informationen. Härlig känsla!

Nu har vi ju börjat den nya kursen (nr 3!) som är Medicinsk vetenskap. Mycket sjukdomar, symtom, behandling osv. Mmm...me like!

Första uppgiften ska vara inlämnad i början av December. Individuell rapport om ett psykiskt tillstånd/sjukdom. 6-10 sidor. Vetenskapliga artiklar som referenser och kursböckerna. Valfritt ämne. Mitt valda ämne? UTBRÄND! Ha! Det är jag tyvärr "proffs" på. Insider-proffs. Men jag hoppas kunna hitta lite information som jag inte läst förut. Och kanske tips? Jag har lärt mig EN viktig sak i alla fall nom det ämnet;


 "Utbränd blir man om man har en hög stressnivå i sin vardag under en längre tid och man inte får den återhämtning man behöver..."

Mm. Återhämtning var det, ja. Det är ju den jag aldrig får fullt ut. Därför blir jag aldrig riktigt bra heller, från den här skiten som har spökat i 10 år. Vet att min bästa återhämtning är hästar, Torpet, skogen, läsa, sova. Men det verkar bara vara jag som dras till det stället. Ja, dottern i viss grad. Men hon vill mest vara med hästarna. Utedasset osv är väl ingen dröm för en 10 årig tjej...

Mer ego -mindre mes. Det ska bli mitt nyårslöfte.

Nä. Nu ska jag kolla på ett avsnitt av Sons of Anarchy. Sedan ner till tvätten.

Kramis!

1 kommentar:

  1. Man måste brinna för att bli utbränd som det heter. Ja jag tror lösningen skulle vara rätt lätt. Åtminstone skulle man komma en bit på väg. 147 miljoner på bankjäveln. =)

    SvaraRadera