onsdag 19 november 2014

Sängen nästa...



I kväll ska jag göra något som jag sällan gör; lägga mig före 22.00. Eftersom jag är en "kvällsmänniska" så är jag som mest effektiv (ähum) efter 18-tiden på kvällen. Det är då jag är hungrig, det är då jag diskar, kommer på att det borde dammsugas, kollar film eller pluggar så där spontant.

Men igår och idag har varit påfrestande dagar. På olika vis, men både kropp och knopp är helt slut.

I går började dagen 05.30. Okristligt. Åkte till skolan och slog ihjäl en förmiddag på föreläsning om ångest.

Missade tåget som skulle gå 14.15. Fick gå tillbaka till skolan och sätta mig och plugga på egen i nästan 2 timmar. Väl på tåget hem, så hade jag inte nog med pengar på tågkortet. Tänkte lägga till resten i kontanter (snålade HELA dagen för att det skulle räcka hem) men det gick inte... Som tur var så var konduktören gullig (en tjej) så jag fick åka ändå.

Av på stationen så hade en lastbil kört in i en viadukt på vägen, så pappa kom inte fram till stationen för att hämta mig. Men efter en stund så...

Sen var det lite mer strul på kvällen, men inget värt att nämna.

Idag började det lika tidigt. Som tur var så hade jag löst tågpengarna (lånat av mamma...) och slapp tänka på det.

Förmiddagen bjöds på en riktigt intressant föreläsning om olika psykiska tillstånd bland patienter på Rättspsyk. En bra och påläst överläkare därifrån. Eftermiddagen fortsatte i samma anda, men en ny läkare som pratade om skattningsmetoder. Alltså hur man med hjälp av enkäter kan ställa en diagnos på en patient på tex Rättspsyk. Jätteintressant!

Orkar inte ens öppna dokumentet där jag skriver på min Utbränd-rapport. Helt slut i skallen. Dottern fick hjälp med matte-läxan förut och det var något i hästväg! Jag kom knappt på hur många centimeter det är på en meter. Tur man inte pluggar matte...

Laddar mig inför en heldag i morgon igen. Neuropsykiatri och Omvårdnadsforskning står på schemat. Spännande grejer.

Sen blir det tamejtusan en helg uppe i Torpet. Dags att mysa lite däruppe. Fixa ved inför vintern och skämma bort hästarna med lite putsning. Kanske våga mig upp på någon hästrygg. Känner att jag MÅSTE det. Ladda batterierna på bättre sätt, vet jag inte om det går.

Nä. Ska jag hinna på med nattskjortan innan 22 så får jag skynda mig!

Kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar