torsdag 27 november 2014

Ingen advent i sikte...



Jaha...nu är man 3 år från 40 bast. Ojojoj... Men egentligen så känns det som om jag haft 40-års kris sedan jag blev 30. Så...

Det blev en tårta i alla fall. En sån där maräng-mojäng med sockerkaksbotten. Som blev lite bränd i botten och därmed fick en...spännande smak.

Presenter blev x antal höbalar (av mamma o pappa), blommor och trisslotter av älsklingen, blommor av en vän  och en blomma till av min mamma. Och kanske det blir en present till från 2 av mina kurskamrater, men det får ligga på is ett tag. Kanske...

Jag har hittat tillbaka till en gammal "terapi" som är underbar; broderi! Jag broderade på 3 kvällar 2 st gardinomtag, till julgardinerna. Så skönt, för man tänker inte på nåt annat utan sitter med näsan nere i tyget och räknar stygn.

Tänkte börja med adventspyntet lite smått idag, men gick igenom obetalda räkningar, blev torr i halsen och betalade en brådskande räkning med de slantar som kommit in på kontot. Pengar som egentligen skulle gå till mitt barn...

Apropå pengar och barn och så... Denna Jul kommer nog att bli den jobbigaste på många år. Dels kommer saknaden efter en viktig person, min Mormor, att vara stor. Det var alltid dit vi åkte och träffades på Jul. Det blir träff och så, men utan Mormor...

Sen har vi det här med julklappar. Bara tanken på det ger mg ont i magen. Men jag har valt att lösa det på ett -kanske inte bästa sätt- men stressminimerande sätt. Jag kör på "konto" hos 2 st postorderföretag. Och betalar mer den dagen jag får bättre inkomst igen. Så på så sätt har jag nu skickat efter de flesta julklapparna.

En julklapp måste jag göra själv. Åt dottern. En specialare...Återkommer med detaljer.

Ja, vad jag egentligen skulle säga var att bläddret bland räkningarna tog bort allt vad adventsstämning heter.....

Tror jag tröstar mig med en skräckfilm. Japp, så får det bli.

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar