torsdag 20 november 2014

Urk



Sitter här med vidrig migrän. Ångrar att jag tog en tablett och inte en spruta. Men jag trodde att det skulle avstanna i intencitet och inte öka.

Om jag graderar migränen från 0-10 så är 0 ingen och 10 ligger jag och gnyr och spyr. Nu har jag en 8. Men jag kan inte lägga mig nu, för jag måste på Apoteket och har vardagliga saker att göra, som ingen annan gör. Så det är bara att bita ihop, grimasera och stå ut.

Just nu så känner jag hur pupillerna drar ihop sig när jag tittar på datorskärmen och utvidgar sig när jag tittar på tangenterna. Dt nästan låter "bzzzt" som en automatisk kamera. Hänger inte med i dotterns samtal, utan svarar "mm", "jaa" och "jasså?" på måfå.

Var inte på skolan idag. Dels så hade migränen börjat i morse och så var dottern krasslig på morgonkvisten. Men hon gick till skolan efter lite ompysslande.

Har kikat om jag fått mitt sista poäng (för att CSN ska bli nöjd), men det lyser med sin frånvaro. Det tar sån energi!!! Fick barnbidragt idag och vet inte alls hur jag ska göra om jag ska "storhandla" (gluten o laktosfria produkter o sånt som dottern vill ha osv) eller om jag måst snåla för att poäng+CSN ska dröja ännu längre. Allt blir liksom lidande och om en stor bubblande stinkande soppa...

Nä. Tankarna står still. Återkommer.

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar