måndag 1 juni 2015



 

Provar att blogga från mobilen för första gången. Får se hur det går.

Lyckats läggs mig och orkar helt enkelt inte kliva upp efter datorn igen. Har varit som en iller ikväll. Som vanligt så vaknade jag med migrän -helvetet.

 Som bakishuvudvärk med pulserande över högra ögat. Efter att jag skickat iväg dottern till skolan, så sov jag några timmar till. Men migränen hängde på. Som en bult i huvet. Varje ögonrörelse gör ont. Ljus sticker i ögonen. Ljud blir alldeles för höga. Parfymer gör mig illamående.  Men det är tyvärr ett "normalläge" för mig. Skulle gissa på att av årets 365 dagar, så har jag huvudvärk säkert 350 av dem. Migrän 275. Uff.

Tig ett piller vid tre och somnade till. Vaknade med ett ryck då klockan ringde o jag skulle ner till sommarvikariat platsen och göra ett prov för läkemedels delegering. Sedan hem, diska, hänga tvätt, ut med vovvar, förhöra dottern på engelska, skriva en halv sida på examinationsrapporten, leta engelsk vetenskaplig artikel om verbal aggressivitet vid schizofreni...

Inte konstigt man stupar.

I mrg bitti ringer klockan 05.30. Praktik! En av de sista dagarna nu. Kommer att bli otroligt tomt. Men jag ska försöka få mig återhämtning mellan examination på fredag o Midsommar. Då är Jag ledig. Sen blir det jobb. Först en period med dagsturer, sedan en månad med bara nätter... Me like :-)

Nä. Nu ska jag slå igen de trötta blå och drömma om ett fint hus på en gård. Med hästhagen runt husknuten. Glada lösa hundar o katter. En dotter som kommer ridande. Grönskande skog. Gärdesgård. En glad karl. Och så jag då, migränfri och pigg...

Nattinattkramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar