måndag 16 november 2015

Bihålor och rädsla



Bihåleinflammation är tydligen inte att leka med. Så HÄR geggig i huvudet har jag sällan känt mig. Jag sover mig igenom dagarna och vet knappt vad som hände vilken dag eller om jag drömt det.

Men nåt som inte undgått mig är det fruktansvärda i Paris. Fy faan, på ren svenska. Måste erkänna att jag är rädd på riktigt för hur Världen kommer att se ut om en snar framtid.

Jag skulle kunna luta mig tillbaka, korsa armarna och illmarigt flinande säga; "Vad var det jag sa? Nu sätter IS igång med sin "utplåning" av sina icke bröder och systrar". Men det här är ju en sådan gång som jag verkligen önskar att jag hade haft fel!

Det är två saker inom det här som jag tycker är det allra otäckaste; 1. Det har nu framkommit att det faktiskt FINNS celler med IS runt om oss. 2. Dessa tokstollar räds inte att dö själva -det ser det som att komma till PARADISET, om de dör på kuppen av att de dödat "otrogna".

Just därför kan deras attacker bli så blodigt äckliga och till skillnad från Hitlers armé (som jag dragit liknelser till tidigare), så är IS mål att dö -för Allah. Nazisterna var otroligt rädda om sina egna skinn, men trots det gjorde de otroliga massakrar. Tänk då nu, vad IS kan åstadkomma...  Modernare, kraftfullare vapen. Dagens snabba sätt att förflytta sig i världen och ingen rädsla för att själva dö...

IS vill sätta skräck, de vill skrämma hela den delen av världen som de anser vara "otrogna" eller till och med utplåna hela den delen. De vill att blod ska flyta stänka, skvätta och forsa i deras händer och framför deras fötter. Detta gör de med ett leende. Ni som för någon månad sedan påpekade att jag var rasistisk när jag menade på att detta skulle kunna att komma hända; Tycker Ni fortfarande att jag är löjlig över min rädsla? Viftar Ni fortfarande bort riskerna med IS, för att "de är så få gentemot hela världen...".

Nä fy. Dags att vakna upp. Tänk längre än vad näsan räcker. Tänk OM de "flyktingar" som kommit hit och de som vägrat bo på diverse förläggningar, vägrat ta emot Sveriges hjälp vägrat lära sig vårt språk etc. Tänk OM dessa människor (oftast unga män) kommit hit av en annan anledning än "flykt"?

Hua. Nä. Nu är det dags för nässpray 1 och 2. Tvinga i mig något att äta. Det tar emot.

Kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar