torsdag 5 november 2015

Det luktar bränt



Man ska aldrig överskatta en "utbränd" hjärna. Den går igång och pyr för ingenting och luktar bränt strax därefter.

Där är jag nu.

Har pluggat, planerat, drömt, ringt och ordnat med eventuella flytten -så nu säger kroppen ifrån. Blåsor full insidan av munnen och halsen, rygg som låser sig, ringer i öronen och den enorma tröttheten. Kan sova hur mycket som helst. Så de senaste dagarna har jag varvat med tentaplugg, telefonsamtal och sova.

Vet inte hur mycket som egentligen fastnar i skallen när jag sitter och läser. Men läst har jag gjort, gjort de "gamla" tentorna från samma kurs (är inte fusk att göra så. Lärarna till och med råder en att läsa på) och klarar frågorna med "godkänt". Hoppas på att klara den gränsen i morgon i alla fall.

Nu blir det en till grej  morgon. En om är ansvarig för lägenheterna, kommer hit och "besiktar" vår lägenhet, för att se om det finns renoveringsbehov. OM det gör det (och det gör det) så får vi flytta snabbare. Och därmed flytta till huset!

Men såna här telefonsamtal är jobbiga, tycker jag. Men från att ha skjutit upp dem, så är jag numera snarare; "Äh, jag ringer å är det gjort". Så en liten bit har man kommit i det 38-åriga livet.

Så nu blir det till att städa lägenheten "presentabel", försöka få de andra två som bor här att hjälpa till (suck). Jultidningar ska hämtas ut och sorteras, så dottern kan ta med till pappan i morgon. Hinna plugga häremellan. I morgon bitti ska dottern på skolan, packad o klar för att pappan ska hämta upp henne efter skolan. Besiktaren kommer och sedan ila i väg till Sundsvall för Tentan på eftermiddagen. Som grädde på moset, så sa vi inte vara i skolan, utan någon lokal inne i stan. Hm. Så då ska man irra runt där inne, nervös och jävlig.

SEN kan jag göra helg.

Skulle ha velat flytta hem hästarna från sommarhagen, men vet ej om jag orkar det i helgen. Det ska planeras med skjuts, snälla personer som hjälper till och vinterhagen uppe vid stallet ska gås igenom en sista gång. Och kollas med älgjägarna i trakten där vi ska gå över skogen. Så att de inte jagar.

Nä. Hästarna får nog gå kvar i sin stora härliga sommarhage en vecka till. De stödfodras ju såklart med hö (och gamlingen får kraftfoder), och finns gott om träd och dungar. Så det går ingen nöd på dem. Kanske skulle jag helt enkelt sätta en plan för nästa helg och passa på att pyssla med dem i helgen? Gå igenom varje millimeter häst, hovar, öron och sånt. Lite extra motför den vanliga dagliga visitationen.
Bara tanka energi hos hästarna. För det ÄR där jag tankar som mest och bäst.



Nä. Nu en promenad med hundarna och få lite höstsol på näsan och nosarna. Hoppas jag inte somnar under en gran någonstans. Känns som om jag skulle kunna göra det nu...

Kramis!

1 kommentar:

  1. Nervös och jävlig var ordet. Det kommer att vara varmt så hästarna kan gott vänta en vecka till. det kommer lite regn västerifrån under natten till lördag och lite på söndag men inte mycket. Tanka istället och ta flytten sen. Hästarnas alltså. =)

    SvaraRadera