lördag 7 november 2015

Vilodag



Jaa, idag har jag då vilat. Sovmorgon och middagslur. Hämtpizza till middag och sedan soffläge hela kvällen.

Jag överlevde gårdagen, som var rätt stressig för en sån som jag. Nerverna utanpå kroppen, hjärtat bubblade (tydligen "stresshjärta") och magen gjorde uppror. Först var det besiktning av lägenheten, för att kolla ev. renoveringsbehov. Han som kollade var inne i lägenheten i 2 minuter och sa sedan "Ok. Jag har sett det jag behöver. Det är bara å flytta".

Jippie! Så nu kan jag knappt bärga mig från att kolla tapeter, julbelysning, lampor och annat som man kan pynta huset med. Och flyttkartonger, så man kan börja packa...

Sedan bar det av till tentan i Sundsvall. Hann gå en sväng på stan först och köpa lite småprylar och sedan leta reda på lokalen för tentan. Det visade sig vara inne på konferensvåningen på Quality hotell. Flott värre.

Vi delade tentasal med en annan klass och det är ju minst sagt lite speciellt att skriva en salstenta så där. Det fanns 3 "tentavakter". Man fick hänga av sig jacka och väska på ett ställe och inte vid bordet där man satt. Namnen stod på en lista och ett nummer man var tilldelad. Inne i salen var platsen numrerade, så man fick leta "sin" plats. Bara legitimation, penna, sudd och ev dryck/frukt fick ligga på bordet. Skulle man på toaletten så måste en av tentavakterna följa med.



Så nerverna var på helspänd när klockan slår "start" och man vänder på tentan. Men så upptäckte jag att SVAREN STÅR UTSKRIVNA under frågorna! Jag kollade igenom provet och det var så på alla frågorna. Chockad kollade jag på mina klasskamrater och ser att de fnissar, gapar och ser minst lika chockade ut. En säger till vakterna, som kollar på en tenta och snabbt samlar in dem.

Sedan fick vi vänta i 45 minuter innan "rätt" tentapapper kom. Då fick vi börja om igen. Antiklimax! En lärare hade gjort fel.

Fick blixtrande migrän efter häften av frågorna, så jag fick "blackout" på en del ord och begrepp. Jag visste vad svaret var, i förklaring. Men glömde rätta ordet. Hoppas jag klarar "godkänd" i alla fall.

Tog en migräntablett på hemvägen i tåget, lyssnade på musik i hörlurarna och blev så flummig att jag inte kände om tåget stod still eller rullade. Jättemysko! Fick ta av mig hörlurarna och "lyssna" om det lät som det rullade. Har märkt på slutet att migränen påverkar min balans mer och mer. Värt att kolla upp. Man ska ju vara observant på "nya" symtom på migränen. Jaja. I helgen vilar jag.

Nattuggla nu, efter att ha sovit halva dagen. Kollar film och nu Vialpay (Bron) med sambon. Inte så ofta vi sitter i soffan tillsammans.

Sov så gott och Kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar