torsdag 26 november 2015

Tårta och Northug

Det blev ingen tårta. På köksbänken låg 3 misslyckade tårtbottnar och hånflinade åt mig; platt, plattare och degig. Vill gärna skylla på ugnen, men den är ganska ny. Det här med glutenfritt är inte lätt, alltså.

Så mamma hoppade in som räddare i nöden och köpte färdig glutenfri kladdkaka. Den är jättegod! Så vi åt grädde till och blåbär var det meningen- men de hade tagit smak av frusen krondill i frysen. Så de smakade lite lätt kräfta.



Nu planerar jag att göra en smörgåstårta i helgen, i alla fall. Utan att baka frallan själv. Det finns EN butik som säljer jättefin glutenfri fralla. Men det är några mil bort...

Tog mig till Sundsvall i går i alla fall. Bil dit och tåg hem. Vi satt ett gäng klasskompisar och pysslade ihop hela uppgiften över dagen. Men vilket ämne, alltså; Regler, lagar, rättigheter vid "missöden" inom vården. Synd bara att uppgiften var ämnad för sjuksköterskeeleverna, så det handlade inget om patientfall inom psykiatrin. Jaja, nu är det seminarium nästa vecka med "mixade grupper" (de mixar elever från olika grupper och både min och sjuksköterskelinjen) och så får vi redovisa i nya grupper. Eller nåt. Strulig hela uppgiften.

Längtar till nästa kurs då det blir psykiatri igen. Och efter jul kriminologi -mumma! Fick nästan lite panik igår när jag hörde klasskompisar som redan bestämt vilka de ska skriva sin B-uppsats med i vår och vart de vill praktisera. Jag har INGEN aning!

Så nu är man då alltså 38 år... Vart tar tiden vägen? Det var ju "igår" som jag bodde i Stockholm! Eller hm...snart 20 år sedan. Fy vad fort det går. Försöker dra i handbromsen, men hittar den inte.

Fick fina blommor av mamma, pappa, moster och kusin. Pengar (till nåt kul), bukett röda rosor av sambon och lotter (vann 30:- !!!). OCH det bästa, fniss: En biografi om Northug!Hahahaha!
Egentligen så tål jag inte den där självgoda, spännige norrmannen. Men jag måste ju läsa hans biografi. För att den har skrivits och för att jag gillar att läsa biografier. Men boken ligger med omslaget neråt, för jag kan inte titta på han!



I dag skrev vi på hyreskontraktet för huset! Och till veckan ska de börja flytta ut. Så till nästa helg, så kanske det blir pyntning av lite adventsfönster i huset och tapetsering i köket där. Sen får vi se hur länge vi orkar hålla oss från att flytta in. Innan Jul i alla fall. Då ska det vara klart. Kanske man går hit till lägenheten och Julbadar i badkaret en sista gång...

Nä, nu ska jag stänga igen datorn och umgås med sambon lite. Kanske en liten överbliven kladdkaka.

Kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar