måndag 19 januari 2015

Från pinne till kaskelott på 10 år

Jahopp, å sitter man här och halvflinar och väntar på att 2 ägg har kokat färdigt. Det trodde jag aldrig för några timmar sedan, att jag skulle ens känna mig hungrig idag.

Började föreläsning klockan 13.15, så det blev lite sovmorgon och sent tåg. Eftersom min mage och kropp  är som den är, så började jag bi lite åksjuk i Stöde. Det är då ca 20 minuter kvar av resan. Illamåendet stegrade och jag satt till slut och kollade efter både påsar och närmaste toalett. Men jag hann av. Puh. Raglade ner till skolan och måste ha sett halvfull ut. Tänkte köpa mig en ramlösa och sätta mig och pusta ut. Men hela byggnaden luktade mat, både från 20 st microugnar och bespisningen. Så illamåendet eskalerade igen och jag tillbringade följande timme på en av skolans toaletter. Gah! Åksjuk så in i H:ete...

 



Tom, trött och blek var det sedan dags för kursstart; Sociologi.

Sedan hade jag turen att få åka med en kompis hem, som går på usk-utbildning på andra sidan ån. Hon samåker med några andra och jag fick plats. Skönt. Så slapp jag tåget...

Det är värre sedan de gjort om tågen till de här "mjuka" nyare modellerna. X2000 kan jag nästan inte åka alls. Samma med bilåkning, om chauffören kör "mjukt och snabbt". Då är det kört.

Kommer ihåg på den gamla tiden då jag hade "pojkvän" i Stockholm och jag fick åka buss eller tåg emellan. 45 mil/enkel resa. En gång hade vi varit ute och partajat i Stockholm och jag skulle åka hem dagen efter. Å herre vad jag mådde dåligt på bussen. Och så klart kom det en tant och satte sig bredvid, som åt makrillmackor och var pratsjuk! Ååååh... Den resan tillbringade jag nog 30 av milen på toaletten...

Uff. Mår illa bara jag skriver om det. Får äta mina smarriga äggmackor senare ikväll och ta lite soppa nu, bara. Ska nämligen på VATTENJYMPA md min barndomskompis ikväll. Lite kul, för i alla tider under uppväxten, så stod man med näsan tryckt mot glaset in till badhuset och tittade på "de tjocka tanterna" som hoppade omkring i bassängen och hade vattengymnastik. Och nu är det VI som är de tjocka tanterna! Eller jag, i alla fall..



Hatar att visa upp mig naken/i baddräkt på badhus sedan jag blev å här tjock. Förr brydde jag mig inte SÅ mycket. Eller...jo. Först tills jag var 20 år så kommenterade många "men guuuud vad smaaaal du är!". Sedan var det åren mellan jag var 20-25 som folk trodde att ag opererat in silikon i brösten. Bara för att jag bott i Stockholm och Mac Donalds-kilona satte sig just på tuttarna.

Vi 27 födde jag barn och blev valross. Nu är jag en kaskelott. Jaja, försöker allt vad jag kan att inte bry mig så mycket. Jag försöker i alla fall. Kanske är vattenjympa "the shit" för en fet halvtant som jag...

Nu ska jag surpla lite soppa. Törs inget annat för magen. an vill ju inte att kaskelotten ska börja blåsa luft under vattenjympan...

Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar