måndag 12 januari 2015

Julen ut och jag är slut





Uscha... jag tycker att det är lika vemodigt varje gång, när julen ska plockas bort. Det gör nästa lite ont i bröstet och ångesten griper nästan tag i mig.

En del plockar bort julen så fort nyåret har slutat slå i kyrkklockan. men jag är en sån som suger ur det sista dropparna glögg, låter vissnade hyacinter stå så länge de luktar liiiite och tomtarnas nyans går från röd till dammgrå.

Plockade av granen förut. Och tomtarna har fått krypa ner i julkartongen. Lite pyssel är kvar, men det tar jag i morgon. För då ska jag hämta ut nya vårgardiner som jag skickat efter. Och nya fönsterlampor och en ny pläd som jag dreglat på länge... Det låter säkert så exklusivt, men jag är en sån som passar på att handla på "julrean" på postorder. Väntar till slutet av rean, när man får de bästa fynden. Nu har jag lyckas hittat en snygg vinterkappa som egentligen kostade 1200:- Efter rabatter på rean, slutade den på 279:- SÅ ska man shoppa.

Ska försöka plugga nu. Tenta på webben på fredag. En timme på sig och ämnet är ALLT vi gått igenom hittills. Det är ju en del. Försökt läst, men hjärnan är som teflon. Bara rinner av. Fäster inte. Jobbigt. Men det kanske är normalt när man har en envis utmattningsdepression i kroppen och dessutom har haft migrän nästan varenda dag i år. I alla fall 10 av dagarna.



Nä. Tror jag letar reda på någon bra film, poppar lite micropop och myser ner mig. Lyssnar på kattens snarkande och dotterns surr. Förresten så är nog katten Skrållan den enda som riktigt uppskattar att julen plockas bort. För hon har blängt och trängts med tomtarna på hyllor och fönsterbrädor hela julen. Nu har hon massor av egna ställen att sitta på och behöver inte dela plats med några tomtar...

Kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar