fredag 9 januari 2015

Överhettad




Överhettad... Det är bara förnamnet på hur jag känner mig just nu. En skit-dag har det varit. Började redan i natt, när dottern var mammasjuk och jag följde med henne till hennes rum. Att låta henne sova med oss, är likamed att jag inte sover alls. Hon är som en bläckfisk i sömnen och sambon är som en väderkvarn. Försök att samsas med en av varje på en yta av 160 cm...

Så jag kröp ihop på hennes soffa och somnade. Vaknade. Gick tillbaka till sängen. Blev väckt. Somnade på soffan. Vaknade... Hade försovit oss!!! Sambon hade stängt av mitt larm och inte sagt nåt. Jag låg på dotterns soffa då. Men hon hann precis till skolan, puh!

Migrän höll i sig. Halsonten tog om. Febern spökar. Migränen ville inte ge sig med tupplur och treo. Eskalerade och blev hemsk. Så jag tog en migräntablett. Av dem blir man liksom...överhettad. Känns febrig, även om man inte är det. Så nu är jag äckligt överhettad. året svettigt, tröjan kletar och jag gick ut med uppknäppt jacka och utan mössa. Fastän termometern visar på nästan -10.

Var upp till hästarna och pussade mule och fyllde vatten. Ut med doggarna. Sånt ska ju göras fastän man är dålig, liksom.

En intressant grej som hände idag, var att jag blev uppringd av en "blivande psykolog". För ett par veckor sedan så utlyste min skola om att man kunde få delta i en "studie" där psykolog-studerande ska hålla en cirkel för 6-9 st, för att öka självkänslan osv. Med KBT (kognitiv beteende terapi). Eftersom jag läser om KBT överallt och det verkar vara det som fungerar bäst i de flesta tillstånd av depression, stress osv, så anmälde jag mig.

Så idag fick jag svara på en massa frågor via telefon, för att de ska få en blick över att man inte är för "frisk" eller "sjuk" för att vara med.  Vad som var lite kul, var att jag förstod vad de olika frågorna skulle visa. Det fiskades efter om man var psykotisk, tendens till schizofreni, manodepressiv, självmordsbenägen med mera. För ett år sedan hade jag ryckt på axlarna åt frågor som inte rörde mig, men nu vet jag ju VARFÖR man ställer dem.

I alla fall, så trodde han "nästan säkert" att jag skulle bli antagen och få börja i cirkeln antingen i slutet av Januari, eller i mitten av Mars. Spännande!!!

Den första grupp i Sverige de prövar just den varianten av KBT på!

Ja. Det var väl ungefär det mest spännande som hänt mig idag. Nu tar jag med mig lite yogurt, lägger mig i soffan och fortsätter flumma på...

Kramisar!

1 kommentar:

  1. Uff uff, men intressant med studien. Jobbigt att må dåligt.

    SvaraRadera