torsdag 29 oktober 2015

Grått och björnbrunt




Fortsätter på det "grå" temat. För idag har det verkligen varit grått. Vädret, humöret och måendet. Fick migrän på eftermiddagen och sov bort några timmar. Och POFF så gror hemmet igen. Eller "hem"; lägenheten. Känns inte riktigt som det "hem" vi skulle behöva.

Hade tänkt sitta och läst till Tentan, men hjärnan är inte med. Beställde böcker i alla fall, till nästa kurs. Hittade alla utom 2 begagnade, så det jublade min plånbok för.

Just nu så känner jag mig på väg ner mot "botten" igen, men jag vet att det är Utmattningssyndromet som spökar. I flera veckor har jag fungerat socialt, pluggat, varit i affärer och till och med valt fina kläder på morgnarna. DET kostar på en utbränd hjärna. Nu orkar jag knappt äta. Ser till att det finns snabblagat hemma till dottern, men sen kan jag lika gärna ta en kopp yogurt.

Sambon fick nåt besked på jobbet om ändrade tider, vilket innebär att han inte kan samåka med sin arbetskamrat. Då "rinner" bensinpengarna iväg och det lär bli fattigt och eländigt. Vilket INTE är vad vi behöver just nu. Vi skulle behöva flyt, hitta en fin gård, hitta en guldådra på tomten eller nåt. Må gott och slippa oroa oss för allt möjligt.

Och mitt i allt detta så hr jag hittat en superintressant utbildning som jag skulle vilja gå. Distans. Kriminologi med inriktning på utredningar. ÅÅÅÅÅH! Vill gå! Men det är ju omöjligt med den ekonomi som är och blir. Men tänk vad spännande...

Bara för att jag häromdagen skrev om "Vargen" som ett stort orosmoment och liksom viftade bort björnarna, så ringde min kusin mig i går kväll och var uppskruvad och hade Björnfrossa. Hon brukar var ute och gå sent på kvällarna och gjorde det igår med. På belyst asfaltsväg. Så högst 100 m fram tre "grejer" som rörde sig över vägen. Sen ramlade poletten ner och hon såg att det var en Björnhona med 2 ungar! Hon tvärvände, men hann se att de rultade ner mot lägden där vi brukar kvällsrast hundarna. Så, igår och ikväll så hr hundarna bara rastats här utanför.



Tänkte gå dit och kolla spår idag, men fick inte för dottern...

För min egen skull (människan) så räds jag mer att stöta på björn. Och sen då hona med ungar, ujuj. Men för djurens skull (hästar, hundar etc) så är vargen värre. Men att möta på flera vargar själv, i skogen -nä det vill jag inte heller.

Dottern sover hos mormor och morfar inatt, så jag har fått vara lite "ego" ikväll. Och vad gör jag då? Jo, plockar, diskar, plockar. Suckar och har dåligt samvete. Skulle behöva ett bad med ansiktsmask, tända ljus och bubblor men till och med det känns jobbigt. Så det får bli en snabbdusch.

Kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar